środa, 13 kwietnia 2016

Owsianka z bananem i jagodami


Pyszna propozycja na lekkie, sycące i zdrowe śniadanie. Banan jest źródłem wielu składników mineralnych (tj. potas, magnez, fosfor, wapń) i witamin (tj. witaminy: A, C, E, K oraz te z grupy B). Nie brak w nim również błonnika, w dodatku idealnie zastępuje cukier. Jagody zaś zawierają dużą ilość garbników, antocyjanów, fitoestrogenów, pektyn, witaminy: C, B1, B2, PP, składniki mineralne, tj.: potas, fosfor, wapń, cynk, żelazo, mangan,  są również źródłem błonnika.


SKŁADNIKI

  • 60 g płatków owsianych
  • 150 ml mleka
  • 1 łyżeczka lnu mielonego
  • 1 banan
  • 30 g jagód + kilka do dekoracji


WYKONANIE

Płatki wsypać do małego garnka, zalać mlekiem i zagotować. Gotować chwilę delikatnie mieszając, po czym wyłączyć palnik. Wsypać mielony len i wymieszać. Banan obrać, pokroić w cienkie plasterki, zgnieść na papkę widelcem i dodać do płatków, wymieszać. Na koniec dodać jagody (jeżeli są mrożone, to ich nie odmrażać) i delikatnie wymieszać. Przełożyć do miseczki i posypać po górze kilkoma jagodami do dekoracji.