czwartek, 10 marca 2022

Sałatka z tortellini


Pomysł na sałatkę z tortellini nie jest mój własny. Taką sałatkę zobaczyłam na Instagramie. Później podobne zapisałam na Pintereście. Już wcześniej miałam kupione potrzebne składniki, tylko nie miałam kiedy zabrać się za przygotowanie sałatki. Okazja nadarzyła się sama, gdy po pracy byłam zmęczona i nie chciało mi się przygotowywać skomplikowanego obiadu. Sałatkę przygotowuje się bez wysiłku, a jest pyszna i sycąca. Ja dodałam do niej sera cheddar, aby mi się nie zmarnował w lodówce, ale równie dobrze można z niego zrezygnować lub dodać innego np. typu blue.




Składniki na dużą miskę sałatki dla 4-6 osób.


SKŁADNIKI

  • 500 g gotowego tortellini (u mnie 250 g z serem ricotta i szpinakiem, 250 g z włoską szynką)
  • 1 mały słoik suszonych pomidorów w oleju
  • 100 g rukoli
  • 60 g sera cheddar
  • 2 łyżki pestek słonecznika
Dip:

  • 4 łyżki oleju słonecznikowego ze słoika z suszonymi pomidorami
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżeczka musztardy sarepskiej
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżeczka miodu wielokwiatowego
  • sól, pieprz



WYKONANIE


Suszone pomidory pokroić na mniejsze kawałki i przełożyć do miski. Tortellini ugotować w osolonej wodzie według instrukcji na opakowaniu. Następnie odcedzić, dodać do suszonych pomidorów, wymieszać i zostawić do ostudzenia (nie może być gorące w trakcie dodawania sosu i rukoli).


Dip: Do miseczki wlać olej z pomidorów, dodać majonez, musztardę, ocet balsamiczny, miód wielokwiatowy, doprawić solą i pieprzem, po czym dobrze wymieszać. Gotowy dip przelać do tortellini i suszonych pomidorów, dodać rukolę, pokrojony w niewielką kostkę ser i delikatnie wymieszać. Pestki słonecznika podprażyć na suchej patelni i podawać w osobnej miseczce do posypania sałatki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz