sobota, 23 lipca 2016

Recenzja fotoksiążki Saal Digital - książka kulinarna


Dane stworzonej przeze mnie fotoksiążki: Wymiary 15 x 21 cm, okładka błyszcząca, strony wewnętrzne matowe, 68 stron.



  • Kilka słów w ramach wstępu.
Tworząc swoją fotoksiążkę w kreatorze nie bardzo wiedziałam czego się spodziewać, tym bardziej, że postanowiłam stworzyć w ten sposób swoją książkę kulinarną. Bałam się w szczególności, że niewidoczny będzie tekst przepisu w miejscach łączenia się stron. Długo też projektowałam okładkę, bo też nie byłam pewna jak będzie to ostatecznie wyglądać. Kiedy więc kurier przywiózł wydrukowaną już fotoksiążkę, byłam pod ogromnym wrażeniem. Po pierwsze zaskoczyła mnie sama okładka. Myślałam, że będzie to tylko grubszy fotopapier. Tymczasem okazało się, że jest ona gruba i twarda, dzięki czemu moja fotoksiążka wygląda jak autentyczna książka kulinarna :-) Jakość zdjęć również okazała się rewelacyjna, a wszystkie moje obawy okazały się niepotrzebne, bo przepisy były czytelne.


  • Długość realizacji zamówienia.
Fotoksiążkę zamówiłam 12.07.2016 r., zaś informację, że zamówienie zostało wysłane otrzymałam już następnego dnia, przy czym przesyłka dotarła do mnie 18.07.2016 r.


  • Jakość zapakowania przesyłki.
Fotoksiążka była zapakowana bardzo solidnie. Po pierwsze w grube opakowanie tekturowe, następnie w ochronną piankę i dodatkowo w przeźroczystą folię ochronną. Dzięki temu przesyłka dotarła do mnie w idealnym stanie.

Zapakowanie przesyłki.

  • Okładka fotoksiążki.
Okładka jest gruba, solidnie wykonana. Do wyboru jest opcja okładki błyszczącej lub matowej, przy czym ja zdecydowałam się na tą pierwszą opcję. Dodatkowo można dokupić opcję watowania okładki, która polega na jej wypełnieniu warstwą gąbki.

Twarda, solidna oprawa.



  • Wydruk zdjęć.
Zdjęcia są drukowane na grubym papierze fotograficznym. Ich jakość jest idealna i nie jestem w stanie pokazać tego na zdjęciach. Ja wybrałam opcję wydruku zdjęć matowych. Maksymalna ilość stron w albumie to 120. Dotychczas nie spotkałam się z inną drukarnią, która dawałaby możliwość wydruku tylu stron w jednej fotoksiążce. Zdjęcia i tekst naniesione na łączenie kartek są widoczne w całości, co jest bardzo dużym atutem albumów. Kartki są sklejone tak, że można album bez problemu otworzyć na całą szerokość.

Doskonała jakość wydruku zdjęć.
Zdjęcia i tekst naniesione na łączenie kartek są widoczne w całości.


  • Kreator fotoksiążki.
Kreator stwarza nam wiele możliwości. Nie byłam pewna, czy uda mi się stworzyć w nim książkę kulinarną, ale jak się okazało sam kreator jest bardzo rozwinięty, a zarazem łatwy w obsłudze. Dzięki niemu można dowolnie wstawiać zdjęcia, obracać je, przycinać, wstawiać tekst, tło, jak również kliparty.

---> Tworząc swoją fotoksiążkę można skorzystać już z gotowych szablonów/układów lub tworzyć ją według własnego pomysłu.

---> Wstawianie zdjęć jest bardzo łatwe. Każde zdjęcie można dowolnie zmniejszać, powiększać, przycinać, ustawić jako pierwszy plan, obracać, jak również ustawić jako tło.

---> Jeżeli chodzi o samo tło, to poza ustawieniem naszego zdjęcia w tle, istnieje również możliwość wstawienia gotowych wzorów. Tła są różnorodne, począwszy od łagodnych jednolitych kolorów, aż po wyraziste wzory.

---> Czasami układając zdjęcia i wstawiając tekst powstają nam puste miejsca, które dziwnie wyglądają. Dobrym rozwiązaniem są dostępne w kreatorze gotowe kliparty.

---> Kreator umożliwia również wstawianie tekstu i nie mam tutaj na myśli jednego zdania. Można wstawiać dowolną jego ilość. Do wyboru mamy wiele czcionek i wszystkie inne potrzebne funkcje edycji tekstu (np. wyjustowanie, wielkość czcionki, pogrubienie itp.).

Fotoksiążkę można tworzyć według własnego pomysłu lub skorzystać z gotowych szablonów/układów.
Łatwa edycja zdjęć.
Zdjęcia można ustawiać jako tło.
Do każdej fotografii można dopasować ciekawe tło dostępne w kreatorze.
W kreatorze znajdują się gotowe kliparty.
Kreator posiada wygodny edytor tekstu.

Dzięki kreatorowi można stworzyć wymarzoną fotoksiążkę, co potwierdza fakt, że mi udało się zrobić w nim książkę kulinarną. Dużym plusem jest swoboda tworzenia fotoksiążki. Program nie narzuca nam gotowych pól do wypełnienia zdjęciami i tekstem. To my decydujemy jak ma wyglądać nasz album.

Poniżej kilka zdjęć gotowej fotoksiążki - choć nie są one w stanie oddać w pełni wysokiej jakości wydruku albumu.









  • Podsumowanie.
Fotoksiążki drukowane przez Saal Digital są trwałą pamiątką dzięki twardej okładce i grubym, solidnym stronom. Poszczególne strony są łączone ze sobą w taki sposób, że jest to niezauważalne i całość wygląda jak jedna spójna kartka. Jakość wydruku zdjęć jest doskonała. Samo tworzenie albumu sprawia wiele satysfakcji dzięki wielofunkcyjnemu kreatorowi. Dla mnie jedynym minusem była forma płatności. Jest możliwość zapłaty przez PayPal lub kartą kredytową. Osobiście nie posiadam żadnego z powyższych, więc musiał mnie poratować mąż swoim kontem PayPal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz