środa, 21 czerwca 2017

Potrawka meksykańska


Pyszne danie z nutą pikanterii, które skradnie serca wszystkich zwolenników smaków kuchni meksykańskiej. Osobiście uwielbiam, a nawet podchodzę do dań kuchni meksykańskiej z pewnym sentymentem, ale o tym już poniżej, w krótkiej historii o fasoli czerwonej Kidney firmy Bonduelle.


Z kuchnią meksykańską i fasolą czerwoną Kidney Bonduelle zetknęłam się po raz pierwszy i zaprzyjaźniłam na stałe, gdy chodziłam do liceum. Historia ta jest dosyć zabawna, bo głównym bodźcem do tego był... zakup mikrofalówki przez moich rodziców :-) Brzmi szalenie, ale już tłumaczę jak to było. No więc moi rodzice kupili mikrofalówkę, a poza instrukcją obsługi, załączona do niej była książka kulinarna z przepisami. Wtedy jeszcze gotowała mama, ale zaczęłam już wtedy odkrywać, że mam smykałkę do sztuki kulinarnej. Po przejrzeniu książki stwierdziłam, że zjadłabym chilli con carne. Zrobiłam więc listę zakupów i wzięłam się do dzieła. Potrawa wyszła przepyszna i tak też zakochałam się w kuchni meksykańskiej i jej pikanterii, oraz w fasoli czerwonej Kidney Bonduelle (no bo kukurydzą Bonduelle, to się już zajadałam od kiedy pamiętam).



SKŁADNIKI



WYKONANIE

Do dużej brytfanny włożyć mięso mielone, dodać obrane i pokrojone w kostkę cebule, polać oliwą i smażyć na średnim ogniu mieszając od czasu do czasu. Gdy mięso nie będzie już surowe, dodać obrane i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, sok pomidorowy, pomidory w puszce, umyte, pozbawione gniazd nasiennych i pokrojone w kostkę papryki oraz przekrojoną na pół fasolkę szparagową, do tego wlać dwie szklanki wody, nałożyć pokrywę i dusić mieszając od czasu do czasu. Gdy warzywa już zmiękną, dodać kukurydzę, fasolę czerwoną, koncentrat pomidorowy i całość doprawić solą, pieprzem i chilli. Gotować jeszcze chwilę i podawać. Potrawę można jeść bez dodatków lub z pieczywem lub ryżem.





Warzywa Bonduelle uprawiane są w najlepszych strefach klimatycznych dla danych warzyw, dlatego Kukurydza pochodzi z ciepłych Węgier, a groszek z Polskich Kujaw.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz