czwartek, 15 czerwca 2017

Wiśniowy tort na 1 urodziny mojego syna


Robiąc tort dla mojego rocznego syna chciałam aby było bardzo kolorowo, ale też nie chciałam robić wypieku z masą cukrową. Dlatego też postawiłam na smak wiśniowy z kakaowym biszkoptem, a za dekoracje posłużyły mi draże M&M's. Efekt końcowy był ładny, ale przez całą noc w lodówce draże weszły w reakcje z kremem i spłynął z nich barwnik. Na szczęście tylko od spodu. Poza tym tort jest bardzo smaczny.


SKŁADNIKI

Na biszkopt:

  • 7 jajek
  • szczypta soli
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 150 g mąki pszennej tortowej
  • 35 g kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Nadzienie:

  • 600-700 g wiśni bez pestek (u mnie mrożone)
  • 150 g cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 kg śmietany 36%
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 opakowania cukru waniliowego
  • 2 opakowania galaretki wiśniowej lub truskawkowej + 200 ml wody


WYKONANIE

Biszkopt: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C, dno formy o średnicy 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Białka ubić ze szczyptą soli stopniowo dodając cukier. Zmniejszyć obroty miksera na minimum i dodawać po jednym żółtku. W osobnej misce wymieszać ze sobą mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Do jajek wlać olej, wymieszać szpatułką, następnie przesiać przez sitko składniki sypkie, dobrze wymieszać i przelać do formy. Piec na środkowej półce piekarnika 30 minut (do suchego patyczka). Zostawić do ostudzenia.

Wiśnie wraz z sokiem przełożyć do garnuszka, dodać cukier i zagotować. Odlać odrobinę soku do nasączenia. Do szklanki nalać odrobinę wody, wsypać mąkę ziemniaczaną i dobrze wymieszać. Wlać stopniowo do wiśni mieszając. Podgrzewać do momentu, aż masa zgęstnieje do konsystencji gęstego kisielu.

Zimną śmietanę ubić stopniowo dodając cukry waniliowe. Na koniec dodać serek mascarpone i krótko zmiksować. 200 ml wody zagotować, wyłączyć palnik i wsypać galaretki. Dobrze wymieszać i zostawić do ostudzenia. Zimną, lekko już tężejącą galaretkę wlać do śmietany i zmiksować.

Upieczony biszkopt podzielić na trzy placki. Każdy nasączyć delikatnie sokiem z wiśni (do soku można dodać nieco wódki). Na dolnym placku rozsmarować frużelinę wiśniową, na nią rozsmarować wiśniową śmietanę i nałożyć kolejny placek. Na kolejnym rozsmarować ponownie wiśniową śmietanę i nałożyć górny placek. Cały tort z góry i boków posmarować pozostałą wiśniową śmietaną (można zostawić odrobinę do dekoracji). Tort udekorować wedle uznania. Mój udekorowany jest na górze drażami M&M's (dwa duże opakowania), z boku wiórkami czekoladowymi i białymi drażami.



4 komentarze:

  1. Zazdroszczę, ja nie umiem piec ciast, tortów właściwie to nawet muffinek nie upiekę. Nasza Jula zaprosiła z przedszkola około 6 osób na urodziny 😀 Z tego co córka opowiadała to koleżanki urodziny odbyły się w małpim gaju. Nas nie stać na takie rozwiązanie więc organizujemy przyjęcie w domu. Jestem totalnym amatorem w pieczeniu czegokolwiek dlatego tort zamówiłam dzisiaj w cukierni. Na https://e-torty.pl/torty-wroclaw znalazłam tort ze zdjęciem i taki wybraliśmy. Muszę kiedyś podjąć się zadania upieczenia tortu ale na razie nie chcę ryzykować. Twój wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi Pani po prostu więcej popraktykować. Na pewno w końcu się uda :). Aby przyrządzanie ciast było łatwiejsze, warto jest też zaopatrzyć się w odpowiednie akcesoria kuchenne. Ja najczęściej używam np. tortownicy, formy do ciast, a także zakupionej ostatnio na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw poręcznej łopatki do ciast. Dzięki takiemu asortymentowi, przygotowanie jakiegokolwiek wypieku, nie powinno stanowić większych problemów.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń