piątek, 27 lutego 2015

Pstrąg smażony


Niezbyt dietetyczna propozycja przyrządzenia pstrąga, ale za to jaka pyszna ;-) Tym razem bez zbędnych dodatków, tylko tyle by czuć idealny smak ryby. Ja moją robiłam na oleju, ale można wykorzystać masło klarowane.

Porcja na 2 osoby.

SKŁADNIKI
  • 2 pstrągi
  • połówka cytryny
  • mąka do obtoczenia (np. Wrocławska)
  • przyprawy: sól, pieprz
  • olej do smażenia (lub masło klarowane)

WYKONANIE

Ryby umyć. Trzymając za ogon delikatnie usunąć nożykiem łuski, opłukać i przełożyć na duży talerz. Skropić cytryną w środku i na zewnątrz, natrzeć solą i posypać pieprzem (również w środku i na zewnątrz). Do osobnego talerza nasypać mąki i obtoczyć rybę z obu stron. Olej rozgrzać i położyć w nim rybę. Smażyć po 12 minut z każdej strony. Podczas smażenia utrzymywać nie za wysoką temperaturę, a tuż przed obróceniem ryby zwiększyć na chwilę, żeby ryba się ładnie przypiekła (rybę obracamy tylko raz, czyli najpierw jedna strona, później kolejna).
Jako że ryba jest zrobiona na tłuszczu, to polecam do obiadu ziemniaki i lekką sałatkę (zamiast frytek).
Jeżeli ryba jest duża, to warto ją ponacinać, wtedy nie wymaga dłuższego smażenia. Moje rybki smażyły się łącznie około 23 minuty i były miękkie.


Wypatroszone pstrągi przed usunięciem łusek.