czwartek, 23 kwietnia 2020

Zielone penne z kurczakiem, szpinakiem i groszkiem


U nas w domu na tą potrawę mówi się zielony makaron. Receptura zawsze jest ta sama, czyli musi być dowolny makaron, śmietana i szpinak. Jeżeli nie mam groszku, to zastępuję go innym warzywem np. brokułem. Mój trzyletni syn uwielbia tą potrawę, więc często gości u mnie w domu. Przepisu nigdy nie dodałam na bloga, bo nie mogłam nigdy zrobić zdjęć. Oczywiście za sprawą syna, który wiedząc, że na obiad mama robi zielony makaron, nie odstępował ode mnie ani na chwilkę :-) Plusy są takie, że teraz mogę naszą ulubioną potrawę zgłosić do konkursu. Potrawę przygotowuje się bardzo szybko i jest naprawdę smaczna. Gorąco polecam Wam ten przepis.



SKŁADNIKI

  • 500 g piersi z kurczaka
  • oliwa
  • 2 łyżeczki przyprawy warzywnej do potraw Vegeta Natur
  • 450 g mrożonego szpinaku (rozdrobnionego)
  • 200 g mrożonego groszku
  • 400 g śmietany 30%
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • 500 g makaronu penne

WYKONANIE

Mrożony szpinak i groszek umieścić w misce i zostawić do odmrożenia. Pierś z kurczaka umyć,  pokroić w kostkę i przełożyć do brytfanny lub dużej patelni. Następnie polać oliwą, posypać Vegetą Natur i doprawić świeżo mielonym pieprzem. Mięso smażyć od czasu do czasu mieszając do momentu, aż nie będzie surowe.

Do mięsa dodać szpinak i groszek, wlać śmietanę i dusić od czasu do czasu mieszając. Śmietana powinna zgęstnieć, a groszek zmięknąć. W garnku z osoloną wodą z dodatkiem oliwy ugotować makaron al dente według instrukcji na opakowaniu. Ugotowane makaron odcedzić z wody i przełożyć do potrawy. Wymieszać podgrzewając i doprawić solą i świeżo mielonym pieprzem. Podawać od razu.

Uwagi: Ja ugotowałam pół na pół makaron zwykły penne i pełnoziarnisty.










#durszlakXvegetanatur #vegetanatur #inspirowanenatura


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz