wtorek, 21 kwietnia 2020

Lody czekoladowe


Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że domowe lody czekoladowe są takie pyszne. Nigdy nie byłam zwolennikiem tego smaku, ale za to mój trzyletni syn Piotr uwielbia wszystko co czekoladowe. Miałam obawy, czy uda mi się zrobić idealnie kremowe lody bez maszynki, ale jak się okazuje niepotrzebnie. Lody są delikatne i idealnie czekoladowe. Jak dla mnie nie za słodkie, tylko w sam raz.



SKŁADNIKI

  • 350 ml mleka zagęszczonego niesłodzonego 7,5%
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru
  • 500 g śmietany 36%



WYKONANIE

Mleko zagęszczone przelać do garnuszka i podgrzać, tak aby było gorące. Następnie dodać połamane czekolady i łyżkę cukru. Podgrzewając na najmniejszym ogniu mieszać, aż czekolada się całkowicie rozpuści i powstanie nam jednolita, czekoladowa masa. Zostawić do ostudzenia.

Zimną śmietanę ubić stopniowo dodając cukier waniliowy. Na koniec wlać delikatnie krem czekoladowy i krótko zmiksować, tylko do połączenia składników. Masę przelać do pojemnika i włożyć do zamrażalki. Po 40 minutach pojemnik wyciągnąć i lody przemieszać. Po 30 minutach czynność powtórzyć. Lody będą gotowe po 4 godzinach. 

Uwagi: Jeżeli lody mrozicie dłużej, to przed ich nakładaniem należy je wyciągnąć na 5-10 minut, aby lekko zmiękły. Jeżeli lodów nie przemieszacie, to również wyjdą kremowe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz