środa, 3 maja 2017

Ciasto bananowe z kawałkami czekolady


Lekko wilgotne ciasto bananowe z kawałkami czekolady mlecznej. Moje upiekłam w formie tortowej z obręczą do babki, ale można wykorzystać również zwykłą formę do babki lub mniejszą tortową, a nawet upiec ciasto w formie keksowej. Czekoladę mleczną można również zastąpić gorzką.


SKŁADNIKI

  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 150 ml oleju rzepakowego
  • 3 banany
  • 120 g czekolady mlecznej
  • 300 g mąki pszennej tortowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • do dekoracji cukier puder
  • dodatkowo masło i mąka do wysmarowania i obsypania formy


WYKONANIE

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C. Formę do ciasta wysmarować masłem i oprószyć mąką. Czekoladę pokroić na małe kawałki. Banany obrać i zagnieść widelcem.

Do miski wbić jajka, dodać szczyptę soli i miksować stopniowo dodając cukier i cukier waniliowy do uzyskania puszystej pianki. Następnie dodać jogurt, olej i zmiksować na najniższych obrotach miksera. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do składników mokrych i zmiksować. Na koniec dodać banany, zmiksować, wsypać kawałki czekolady, dobrze wymieszać i przelać do formy. Wstawić do piekarnika i piec około 50 minut. Ostudzone ciasto wyjąć z formy i posypać przez sitko cukrem pudrem.

Uwagi: Moje ciasto piekłam w formie tortowej o średnicy 26 cm ze wstawką do pieczenia babki. Jeżeli takiej formy nie posiadacie, to możecie wykorzystać zwykłą formę tortową o średnicy 22-24 cm lub formę do babki lub formę keksową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz