niedziela, 5 października 2014

Muffinki tiramisu


Tym razem postanowiłam wypróbować w końcu przepis znaleziony u Wiktorii Jóźwik. Przepis poniższy jest wiernym odwzorowaniem, za wyjątkiem ilości, bo ja zrobiłam 12 małych muffinek, a nie 8 dużych. A na koniec zamiast polewy z nutellii, wykorzystałam potartą czekoladę. Link do oryginalnego przepisu.


PRZEPIS:

SKŁADNIKI NA CIASTO:

  • 2 jajka
  • 110 g masła
  • 100 g cukru
  • 110 g mąki pszennej
  • łyżka kakao
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 4 łyżki mleka
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • płaska łyżeczka sody

 

SKŁADNIKI NA KREM:

  • 200 ml śmietany 30% lub 36%
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 opakowanie śmietan-fix
  • nieco startej czekolady do posypania

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki na ciasto muszą mieć temperaturę pokojową. Kawę rozpuszczalną wsypać do mleka i dobrze wymieszać, tak żeby się całkowicie rozpuściła.
Piekarnik nagrzać do temperatury 180°C. Masło utrzeć z cukrem, następnie dodać do masy jajka, mleko z kawą i wymieszać. Na koniec przesiać przez sitko mąkę, proszek do pieczenia, sodę i kakao. Połączyć składniki i przelać do foremek (ja miałam papierowe papilotki). Piec przez 25 minut.
Gotowe muffinki zostawić do zupełnego ochłodnięcia.
Śmietanę ubić z cukrem i cukrem waniliowym na sztywno. Na końcu dodać śmietan-fix.
Ostudzonym muffinką odkroić górę i posmarować każdą kremem, nałożyć wierzch i też lekko musnąć kremem. Na koniec muffinki obsypać gorzką czekoladą startą na tarce.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz