niedziela, 21 września 2014

Pizza


Przepisów na ciasto do pizzy jest cała masa, a ja też robiłam już różne ciasta. Ostatnio miałam bardzo pulchne, wyrośnięte, a tym razem pozmieniałam nieco składniki i wyszło dokładnie takie jakie chciałam :-)
Jeżeli chodzi o dodatki, to moja pizza miała następujące: cebula, szynka, salami, kukurydza, pieczarki, sos pomidorowy pikantny.
Ale wszystko po kolei. Najpierw napiszę przepis na ciasto, a później dla zainteresowanych opiszę jak zrobiłam sos i nadzienie.

PRZEPIS - dla 4 osób


CIASTO NA PIZZĘ

 

Składniki:
  • 600g mąki pszennej
  • 60g świeżych drożdży
  • 4 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka cukru
  • duża szczypta soli
  • 1 ¼ szklanki ciepłej wody
      
Wykonanie:

Ciepłą wodę wlać do garnuszka/miseczki, dodać drożdże i cukier, wymieszać tak żeby drożdże się rozpuściły. Mąkę wsypać do dużej miski, zrobić dołek i wlać do niego wodę z drożdżami, dodać oliwę i sól. Wyrobić gładkie i sprężyste ciasto. Ja do połączenia składników użyłam najpierw miksera z odpowiednimi końcówkami, a później ciasto wyrabiał mi mąż z racji tego, że ma więcej siły (około 15 minut). Że ciasto jest już wyrobione poznacie po tym, że nie będzie kleić się do rąk. Wyrobione ciasto przykryć ręcznikiem i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na min. 30 minut.


Ciasto powinno urosnąć. Jeżeli chcecie pizze na bardzo cienkim cieście, to można gotowe ciasto podzielić na dwie części. Ja użyłam całości ciasta na jedną blaszkę o wymiarach 39/36 cm.
Ciasto przełożyć na stolnicę, uderzyć w nie, tak żeby się odpowietrzyło i rozwałkować do wymiarów blaszki. Blaszkę nasmarować oliwą, po czym ułożyć na niej ciasto, porozciągać i podwinąć brzegi, tak żeby dodatki i ser się z pizzy nie wylały. Gotowe ciasto posmarować sosem pomidorowym, ułożyć dodatki i posypać serem. Piec na środkowym poziomie piekarnika na 220°C około 12-17 min.

SOS I DODATKI

Do blendera wrzucić garść świeżej bazylii i pół garści oregano. Dodać około 120 g przecieru pomidorowego, jeden duży pomidor, trzy ząbki czosnku, nieco soli i chilli. Wszystko razem zblendować, aż powstanie gładka konsystencja.
Na patelni rozpuścić nieco masła, dodać cebulę pokrojoną w kostkę, a po jakimś czasie pieczarki i jakiś czas smażyć całość.
Po posmarowaniu pizzy sosem pomidorowym, posypać ją gotowymi pieczarkami z cebulą, na to położyć salami, szynkę i posypać kukurydzą. Na koniec oprószyć wszystko niewielką ilością sera i suszonym oregano, włożyć do piekarnika. Moja rodzina lubi jak na pizzy jest dużo sera, więc gdzieś około 7 minut przed końcem pieczenia, wyjmuję pizzę i obsypuję jeszcze serem, po czym ponownie wkładam do piekarnika na pozostały czas.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz