czwartek, 4 września 2014

Muffinki czekoladowe


Dzisiaj zaproponować chcę Wam klasyczne czekoladowe muffinki z kremem czekoladowym. Jeżeli chodzi o krem, który ja przygotowałam, to różnił on się od tego, który tutaj opiszę. Wykorzystałam zamiast ciemnej czekolady, czekoladę mleczną z orzechami. Był to eksperyment z mojej strony. Wizualnie muffinki ładnie się prezentowały, ale lepsze smakowo są z ciemnym kremem ;-)

Przepis:

Składniki na ciasto:

  • 3 łyżki masła
  • 60-80 g. gorzkiej czekolady
  • 200 g. mąki
  • 100 g. cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 2 czubate łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 150 ml mleka

Składniki na krem czekoladowy:

  • 2 łyżki kakao
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 kostka masła

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do temperatury 180°C. Formy do muffinek wysmarować tłuszczem i posypać mąką lub włożyć papierowe foremki. Masło rozpuścić na niewielkim ogniu i ostudzić. Czekoladę drobno posiekać.
Wymieszać wszystkie składniki suche: mąkę, cukier, cukier waniliowy, kakao, proszek do pieczenia, sodę i szczyptę soli.
Wymieszać (najlepiej za pomocą miksera) składniki mokre: jajka, mleko i masło.
Połączyć składniki suche i mokre i dobrze wymieszać. Dodać wcześniej posiekaną czekoladę i wymieszać jeszcze raz.
Foremki napełnić ciastem do 3/4 wysokości i piec na środkowej półce piekarnika około 20-25 minut.
Wyjąc z piekarnika i odstawić na chwilę, a następnie wyciągnąć z foremek i ostudzić.

Krem: Rozpuścić 1 tabliczkę czekolady, dodać kakao i 2 łyżki wody. Ostudzić. Masło utrzeć (mikserem) z cukrem pudrem na puszystą masę, dodać ostudzoną czekoladę i nadal miksować, aż całość utworzy czekoladowy krem.

Ostudzone muffinki udekorować kremem. W lecie muffinki można włożyć do lodówki, smakują wtedy jeszcze lepiej.







5 komentarzy:

  1. Witam :) Mam pytanie, gdzie Pani kupiła silikonowe foremki na muffinki? Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    www.blondivy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Silikonowych foremek mam dosyć sporo, w różnych kształtach. W kształcie serc i ciasteczek kupiłam w Empiku (akurat wyprzedawali). A te co głównie widać na zdjęciu, o ile dobrze pamiętam, to kupiłam w sklepie z wyposażeniem dla domu. Ale zawsze może Pani poszukać w internecie. Teraz modne są silikonowe formy, więc gdzieś się na pewno znajdą. Warto też zerknąć do działu z wyposażeniem kuchni w większych sklepach typu Tesco, Auchan.

      Usuń
  2. Śliczne, pyszne. Jestem teraz taka przeziębiona, więc na pocieszenie chętnie zjadłabym jedna muffinkę :) Mogę :)

    OdpowiedzUsuń