piątek, 4 grudnia 2020

Makaron z pulpecikami w sosie pomidorowym


Makaron z pulpecikami w sosie pomidorowym, to potrawa, o którą prosił mój 4 letni syn. Robiłam już wcześniej spaghetti z pulpecikami, ale tym razem chciałam, aby była to wersja przygotowana pod kątem dziecka. Zresztą historia tej potrawy jest nieco dłuższa. Mój syn ogląda bajkę "44 koty", gdzie arcykotki zajadają się spaghetti z pulpecikami Babci Piny. W bajce jest często mowa o kluskach mocy, a mój syn bardzo się nakręcił na tą potrawę. Wierzcie mi, że mu nie tylko smakowało, ale również był zachwycony samą perspektywą, że może zjeść potrawę z bajki. Nie miałam czasu na zrobienie ładnego zdjęcia. Jest szybka wersja "z ręki".



SKŁADNIKI


Pulpety:

  • 700 g mielonego mięsa wieprzowego
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżka mąki pszennej typ 500 (np. Wrocławskiej)
  • łyżka ciemnego sou sojowego lub przyprawy w płynie Vegeta Natur
  • sól, świeżo mielony pieprz
Sos pomidorowy:

  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 650 g passaty pomidorowej
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej typ 500 (np. Wrocławskiej)
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 łyżka przyprawy warzywnej do potraw Vegeta Natur
  • sól, pieprz, oregano
Dodatkowo:

  • makaron typu spaghetti 
  • opcjonalnie nieco startego sera


WYKONANIE


Mięso mielone przełożyć do miski, dodać jajko, tartą bułkę, mąkę, sos sojowy lub przyprawę w płynie (u mnie to drugie) i doprawić solą i pieprzem. Następnie dobrze zagnieść, oprószyć dłonie mąką i lepić małe kulki. Mięsne kulki układać na tacy posypanej mąką.


Do głębokiej patelni wlać olej rzepakowy, dodać pomidory z puszki i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dusić około 5 minut mieszając od czasu do czasu. Następnie włożyć pulpety i nałożyć ponownie pokrywę. Po jakimś czasie pulpety obrócić. Gdy pulpeciki się zetną, to wlać passatę pomidorową i nadal dusić mieszając od czasu do czasu. Do garnuszka wlać wodę, dodać mąkę i dobrze wymieszać. Wlać przez sitko do potrawy i wymieszać. Następnie dodać koncentrat pomidorowy, cukier, zioła prowansalskie, przyprawę warzywną, sól, pieprz i oregano. Wymieszać i dusić jeszcze 5 minut. W razie potrzeby doprawić solą, pieprzem i oregano.


W międzyczasie ugotować pożądaną ilość makaronu spaghetti według instrukcji na opakowaniu. Na talerze nakładać makaron, następnie nakładać sos pomidorowy wraz z pulpecikami. Opcjonalnie można zetrzeć nieco żółtego sera.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz