niedziela, 17 sierpnia 2014

Naleśniki - przepis

Przepisów na ciasto naleśnikowe jest cała masa, a ja przetestowałam też niejedną kombinację. Ostatecznie najlepiej robi mi się naleśniki z przepisu ciotki :-) Bo zawsze wychodzą, nigdy się nie przypalają i to ja decyduję, czy mają być grube, czy ultra cienkie. Jak grube, to nakładam chochlą ciasto naleśnikowe na patelnię i tak zostawiam, a jak cienkie, to po nałożeniu ciasta rozlewam je na całą wielkość patelni. Pisząc rozlewam, mam na myśli, że biorę rączkę patelni i obracam, tak aby ciasto rozlało się ;-)


Porcja dla dwóch osób.

SKŁADNIKI

  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki wody
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju

WYKONANIE

Jajka wbić do miski, dodać szczyptę soli i chwilkę miksować, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie dodawać na przemian mleko i mąkę miksując wszystko na wolnych obrotach. Gotową masę zostawić na 10-20 minut, aż lekko zgęstnieje. Po tym czasie dodać łyżkę oleju i wodę miksując na najwolniejszych obrotach. Teflonową patelnię lekko natłuścić olejem i rozgrzać. Ciasto naleśnikowe wlewać chochlą, po jakimś czasie obrócić, tak żeby naleśniki miały ładny złoty kolor. Oleju już więcej nie trzeba dodawać, bo jest on już w cieście naleśnikowym.

NADZIENIE

Naleśniki można jeść na wiele sposobów. Poniżej kilka propozycji na słodko.

  • Z twarogiem: Kostka twarogu, mały jogurt naturalny lub śmietana, cukier do smaku, pół opakowania cukru waniliowego. Twaróg zagnieść i wymieszać z jogurtem naturalnym, dodać cukier i cukier waniliowy i całość dobrze wymieszać. Ja daję tylko łyżeczkę lub dwie cukru. Jak nadziewam naleśniki twarogiem, to kładę jeszcze do środka plasterki banana (smakuje fenomenalnie);
  • z miodem,
  • z dżemem.



1 komentarz:

  1. Z dodatkiem banana nie jadłam, ale muszę to koniecznie nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń