piątek, 15 sierpnia 2014

Omlet z brokułem

Propozycja na zdrowe i sycące śniadanie :-)


Porcja na 2 osoby.

Składniki:

  • 6 jajek,
  • 1 brokuł,
  • 3 łyżki kukurydzy z puszki,
  • oliwa,
  • do smaku: sól, biały pieprz.

Wykonanie:

Jajka wbić do miski, wymieszać do gładkiej konsystencji. Brokuł umyć, obrać w drobne różyczki i dodać do masy jajecznej. Do tego dodać kukurydzę, przyprawić i całość wymieszać.
Na patelni rozgrzać oliwę i wylać na nią całą gotową już masę jajeczną z warzywami. Jak jajko zetnie się już wystarczająco, to całość złożyć na pół i poruszając od czasu do czasu smażyć jeszcze jakiś czas, aż jajko w środku nie będzie surowe. Podzielić na pół i ułożyć na talerzu. Smacznego!


Śniadanie polecane szczególnie dla osób będących na diecie i dużo ćwiczących. Jajka dostarczą potrzebnego nam białka, a brokuły to samo zdrowie ;-) Porcja jest duża, więc dla osób z małym apetytem można odjąć jedno jajko.
Poniżej zdjęcia z przygotowywania potrawy.

Gotowa masa jajeczna z warzywami.
Omlet w trakcie smażenia.