piątek, 21 października 2022

Gnocchi z grzybami


Gnocchi z grzybami, cebulą i śmietaną, to szybka i smaczna potrawa. Jeżeli uwielbiacie grzyby, to można ich ilość w potrawie zwiększyć do 1 kg. Ja wykorzystałam tegoroczne zamrożone grzyby i miałam ich akurat 600 g. Gnocchi możecie oczywiście przygotować samodzielnie. Ja skorzystałam z gotowego gnocchi dostępnego w sieci sklepów Biedronka.



Składniki na porcję dla około 4-5 osób.


SKŁADNIKI

  • 2 cebule
  • 3-4 łyżki masła
  • 600 g grzybów leśnych
  • 330 g kwaśnej śmietany 18%
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 1 kg gnocchi
  • sól, świeżo mielony pieprz, szczypta gałki muszkatołowej



WYKONANIE


Grzyby leśne oczyścić, umyć i pokroić na mniejsze kawałki. Cebule obrać i pokroić w kostkę. W głębokiej patelni rozpuścić masło, dodać cebulę i smażyć do momentu, aż się zeszkli. Następnie dodać grzyby i nadal smażyć mieszając od czasu do czasu. Gdy grzyby będą już gotowe, to dodać śmietanę, posiekaną natkę pietruszki i doprawić solą, pieprzem i szczyptą gałki muszkatołowej.


Gnocchi przygotować według instrukcji na opakowaniu, odcedzić z wody i przełożyć do grzybów. Delikatnie wymieszać i w razie potrzeby doprawić solą i pieprzem. Podawać posypane świeżą natką pietruszki.


Uwagi: Jeżeli sos wyjdzie za gęsty, to można dolać odrobinę przegotowanej wody.






1 komentarz:

  1. Cudowne połączenie <3
    Kocham kluseczki gnocchi, a w duecie z grzybami to już niebo! :D

    OdpowiedzUsuń