sobota, 8 października 2022

Gruszki nadziewane czekoladą i cynamonem w cieście francuskim

 

Czasami wszystko idzie nie tak. Moje gruszki w cieście francuskim już po kilku minutach w piekarniku się przewróciły. Ba! Mało tego - nawet się przewróciły tak, że widać było ich środek nadziany czekoladą. Kompletnie niefotogenicznie. Nie szykowałam więc żadnego planu zdjęciowego. Teraz żałuję, bo dawno nie jadłam czegoś tak pysznego. Od razu po degustacji złapałam za aparat i zrobiłam zdjęcie zanim mój syn zdążył zjeść swoją porcję, a mąż swoją. Podrzucam więc przepis, dla tych, którzy nie przekreślają potrawy ze względu na słabe zdjęcie ;-) Tego smaku nie da się opisać. Kruche ciasto francuskie, słodka gruszka i czekolada z cynamonem, to pyszne połączenie, któremu trudno się oprzeć. Deser jedzony na ciepło, to już zupełna bajka! ;-) 




SKŁADNIKI

  • 3 gruszki Konferencja
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 30 g masła
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego (u mnie Dark muscovado)
  • 1 małe jajko + łyżeczka cynamonu + łyżeczka cukru trzcinowego



WYKONANIE


Piekarnik rozgrzać do temperatury 200°C. 3 kokilki lekko natłuścić masłem. W miseczce rozbełtać jajko z płaską łyżeczką cynamonu i cukru trzcinowego. 


Czekoladę i masło drobno posiekać i przełożyć do miseczki. Dodać cynamon i cukier trzcinowy. Wszystkie składniki dobrze wymieszać. Gruszki obrać ze skórki i rozciąć poniżej połowy. W każdej gruszce wydrążyć wgłębienie, do którego nałożyć czekoladę z cynamonem. Następnie nałożyć górę każdej gruszki lekko dociskając. Ciasto francuskie pokroić w paski i owinąć nim gruszki. Następnie posmarować rozbełtanym jajkiem i przełożyć do kokilek. Kokilki ułożyć na kratce z wyposażenia piekarnika i włożyć do piekarnika. Piec około 20 minut. Gruszki podawać na ciepło lub ostudzone. Obie wersje są smaczne.


Uwagi: Moje gruszki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, więc się przewróciły.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz