sobota, 14 marca 2020

Hummus paprykowy


Uwielbiam hummus, więc postanowiłam, że zrobię podwójną porcję z 400 g ciecierzycy. Pomysł owszem super, ale jak się okazało miałam nie lada problem zmiksować całość :-) Mój blender wysokoobrotowy się wyłączył z przegrzania, zwykły blender również, więc kończyłam ręcznym, który też ledwo to przeżył ;-) Wykończyło mnie to wieczne przekładanie masy, ale w nagrodę mam duuużo hummusu. Poniżej podaję przepis na standardową ilość.



SKŁADNIKI

  • 200 g ciecierzycy
  • 3-4 łyżki pasty tahini
  • 2 duże czerwone papryki
  • 1 mały por
  • 3 ząbki czosnku
  • olej rzepakowy
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz, mielony kminek, słodka papryka, chili

WYKONANIE

Ciecierzycę namoczyć przez całą noc w zimnej wodzie. 

Starą wodę wylać, zalać nową i postawić na średnim ogniu. Gotować do miękkości około 50-60 minut. Wody z ciecierzycy nie wylewać. Odcedzoną ciecierzycę zostawić do ostudzenia.

Por i papryki umyć. Z papryk wyciąć gniazda nasienne, pokroić w kostkę i przełożyć na patelnię. Dodać pokrojoną białą część pora, obrany i posiekany czosnek, wlać 2-3 łyżki oleju i smażyć na średnim ogniu. Po jakimś czasie wlać nieco wody z gotowania ciecierzycy, nałożyć pokrywę i dusić do miękkości. Zostawić do ostudzenia.

Ciecierzycę, pastę z tahini, papryki z porem i czosnkiem umieścić w misie blendera. Dodać sok z cytryny, łyżeczkę soli, pół łyżeczki kminku, łyżeczkę słodkiej papryki i pół łyżeczki chili. Całość zmiksować na gładką masę stopniowo wlewając wodę z ciecierzycy. Masa nie powinna być zbyt rzadka. W razie potrzeby doprawić. Hummus podawać z pieczywem. Polecam z posiekaną świeżą natką pietruszki. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz