poniedziałek, 23 marca 2020

Babeczki z drażami czekoladowymi


Babeczki z drażami czekoladowymi, to propozycja dla najmłodszych. Moje babeczki piekłam z trzyletnim synem i mimo, że jestem przeciwnikiem barwników, to uległam jego błaganiom i dodałam szczyptę. Wydaje mi się jednak, że same draże i kolorowa posypka są wystarczające ;-) Babeczki dzięki drażom są lekko chrupiące, a dzięki czapeczką z śmietany i kolorowej dekoracji fantastycznie się prezentują.



SKŁADNIKI

  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 80 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 100 g masła
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 30 ml mleka 3,5%
  • 200 g mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 100 g draży czekoladowych
  • 50 g mlecznej czekolady
  • opcjonalnie szczypta wybranego barwnika spożywczego
Dekoracja:
  • 400 ml śmietany 36%
  • 1 kopiasta łyżka cukru pudru
  • 1 śmietan-fix
  • draże czekoladowe
  • kolorowa posypka


WYKONANIE

Jajka, jogurt i mleko powinny być w temperaturze pokojowej. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C. Formę do babeczek wypełnić papierowymi lub silikonowymi papilotkami. Czekoladę posiekać na mniejsze kawałki. Masło rozpuścić i zostawić do ostudzenia. 

Do miski wbić jajka, dodać szczyptę soli, cukier i cukier waniliowy, po czym ubić. Następnie wlać masło, jogurt i mleko. W osobnej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Wsypać powoli składniki sypkie do masy mokrej miksując. Na koniec wsypać draże czekoladowe i kawałki czekolady. Wymieszać delikatnie łyżką. Ciasto nakładać do 3/4 wysokości każdej papilotki. Tak przygotowane babeczki włożyć do piekarnika i piec około 25-30 minut. Upieczone babeczki wyciągnąć z blaszki i zostawić do ostudzenia.

Zimną śmietanę ubić. Następnie dodać cukier puder i śmietan-fix, po czym krótko zmiksować. Śmietanę przełożyć do rękawa cukierniczego z ozdobną końcówką i wycisnąć na każdą babeczkę. Babeczki udekorować drażami czekoladowymi i kolorową posypką.

Uwagi: Babeczki najlepiej udekorować dopiero przed podaniem, dzięki czemu nie będzie konieczności trzymania ich w lodówce. Ja zawsze trzymam babeczki w szczelnym pojemniku, śmietanę mam już ubitą i włożoną do rękawa cukierniczego, który trzymam w lodówce, a dekoruję babeczki dopiero przed podaniem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz