niedziela, 3 czerwca 2018

Nalewka kokosowa damska


Nalewkę kokosową z tego przepisu przygotowuję już od ponad pięciu lat. Bezsprzecznie jest to najlepsza nalewka kokosowa, którą dotychczas piłam. Nie wiem jak to się stało, że przepis nie pojawił się dotychczas na blogu. Pewnie jest to wina tego, że tak prędko znika z piwniczki ;-)

Z nalewką kokosową wiąże się też bardzo ciekawa historia. Tak się raz złożyło (kilka lat temu), że akurat jak przefiltrowywałam nalewkę, to miały być też moje urodziny. Szkoda mi było wyrzucić tyle kokosu, w dodatku nasączonego alkoholem, więc postanowiłam, że wykorzystam go do ciasta. I tak też zrobiłam. Upiekłam tort kokosowy. Tylko, że w tym kokosie było bardzo dużo alkoholu. Upojenie alkoholowe pojawiało się dosłownie od razu po zjedzeniu ciasta. Dlatego też nikt nie chciał już drinka...., bo ciasto go zastąpiło. Do dzisiaj śmiejemy się z całej historii.



SKŁADNIKI

  • 300 ml mleka
  • 350 g wiórek kokosowych
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • 1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 500 ml spirytusu
  • 250 ml wódki
  • 1 laska wanilii


WYKONANIE

W garnku zagotować mleko, dodać laskę wanilii, wiórki kokosowe i jeszcze chwilę całość gotować mieszając, aż kokos wchłonie całe mleko. Zostawić do ostudzenia. Do ostudzonego kokosu dodać oba mleka skondensowane, spirytus oraz wódkę. Wymieszać, po czym przelać do słoja i szczelnie zakręcić. Odstawić w chłodne i ciemne miejsce na dwa tygodnie. Co kilka dni potrząsać słojem. Gotową nalewkę przefiltrować (np. przez gazę) i rozlać do butelek. Przechowywać w chłodnym miejscu lub lodówce.

Uwagi: Ilość alkoholu dodanego do nalewki można dostosowywać według własnych preferencji smakowych.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz