wtorek, 1 marca 2022

Banana Ice Cream Rum Cocktail

 

Koktajle alkoholowe mają zazwyczaj to do siebie, że trudno wypić więcej niż jeden. Banan, śmietana i lody waniliowe sprawiają, że ten koktajl alkoholowy jest nie tylko pyszny, ale również.... sycący ;-) W przypadku tego koktajlu możecie jeszcze bardziej zaszaleć i dodać do niego dodatkową porcję lodów i ubitą śmietanę. Powstanie nam wtedy już deser z alkoholem. Jakie jest moje zdanie na temat tego koktajlu? Sam przepis wypatrzyłam przeglądając Pinteresta. Zaintrygował mnie, więc zdecydowałam się go przygotować. Ma ciekawy deserowy smak, ale jeżeli nie doda się do niego dodatkowej porcji lodów, to te zmiksowane w drinku gdzieś się gubią, bo dominuje raczej smak banana. Koktajl jest owszem ciekawy, ale moim numerem 1 zdecydowanie nie zostanie :-) 




Na dużą szklankę koktajlową.


SKŁADNIKI

  • 1 banan
  • 50 g śmietany 30%
  • 80 ml ciemnego rumu
  • 100 ml lodów waniliowych
  • posypka czekoladowa
  • opcjonalnie łyżka lodów waniliowych



WYKONANIE


Górę szklanki koktajlowej włożyć do lodów, a następnie do posypki czekoladowej. Banan obrać i odłożyć jeden plasterek do dekoracji. Do misy blendera włożyć banan, dodać śmietanę, rum i lody, po czym krótko zmiksować (ja wykorzystałam blender ręczny). Koktajl przelać do wysokiej szklanki koktajlowej i udekorować plasterkiem banana. Podawać od razu ze słomką.


Uwagi: Do koktajlu można dodać jeszcze łyżkę lodów. Powoli topiący się lód jest ciekawym akcentem dla tego koktajlu. U mnie wersja w dużej szklance koktajlowej, ale można przygotować również z połowy podanych składników w małej szklance koktajlowej na wysokiej nóżce. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz