czwartek, 25 listopada 2021

Tarta limonkowa


Tartę limonkową przygotowałam specjalnie na konkurs. Czy wiecie, że Meksyk jest największym producentem limonek? Dlatego też mój wybór padł na tartę limonkową. Jest nie tylko smaczna, ale również bardzo odświeżająca. Polecam podawać z owocami, np. z melonem. Cóż konkurs niejako przegrałam i wygrałam. Wygrałam przepisem na drink Blue Lime, co mnie zaskoczyło, bo w pozostałe przepisy i zdjęcia włożyłam znacznie więcej pracy i wysiłku. Nie wygrałam nagrody głównej (wycieczki), tylko zestaw barmański. Trochę mnie to zniechęciło do konkursów na przyszłość. Mój czas i zainwestowane pieniądze tym razem się "nie zwróciły" ;-) No ale tak to już jest z konkursami.




SKŁADNIKI


Ciasto:

  • 240 g mąki pszennej tortowej
  • 70 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 135 g zimnego masła
  • skórka starta z jednej limonki
Masa limonkowa:

  • 3 jajka
  • 3 limonki
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 100 g cukru trzcinowego
Dekoracja:

  • świeże owoce (np. melon, kiwi)
  • opcjonalnie 1 limonka



WYKONANIE


Ciasto: Do miski wsypać mąkę, cukier puder, sól, dodać jajko, skórkę startą z limonki i posiekane nożem masło. Zagnieść jednolite ciasto, zawinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki.


Zimne ciasto rozwałkować i wylepić nim formę o średnicy 26 cm podwijając boki do góry. Formę z ciastem włożyć ponownie do lodówki na 30 minut.


Piekarnik rozgrzać do temperatury 200°C. Spód ciasta ponakłuwać widelcem i włożyć do piekarnika. Piec 10 minut, po czym wyciągnąć i zostawić do ostudzenia.


Masa limonkowa: Temperaturę piekarnika zmniejszyć do 180°C. Jajka wbić do miski, dodać cukier trzcinowy i zmiksować na jasną, puszystą piankę. Następnie dodać sok wyciśnięty z limonek, proszek budyniowy i krótko zmiksować. Masę wylać na podpieczony spód i włożyć do piekarnika. Piec 30 minut. Upieczone ciasto zostawić do ostudzenia. Przed podaniem tartę posypać pokrojonym w kostkę melonem. Można udekorować ją również plasterkami limonki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz