sobota, 21 lipca 2018

Gryczane gofry szpinakowe


Muszę przyznać, że mimo tego, że jem potrawy na bazie gryki, to do dzisiaj nie mogę się do niej przekonać. Tym bardziej mnie zaskoczyło, że mój dwuletni syn, który jest strasznym niejadkiem, rzucił się na gofry ze smakiem. Osobiście bardzo mnie to cieszy, bo gryka jest bardzo zdrowa. Gofry polecam podawać z sadzonym jajkiem, szczypiorkiem i pomidorkami koktajlowymi. Najlepiej sprawdzą się na śniadanie. Przepis stworzyłam na potrzeby konkursu #mpm #wlaczgoscinnosc . Lubię brać udział w konkursach kulinarnych, bo pobudzają mnie one do tworzenia nowych przepisów. Jestem też wtedy skłonna do większej kulinarnej brawury ;-)



Na około 8 gofrów.


SKŁADNIKI

  • 2 jajka
  • 200 g mąki gryczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g szpinaku mrożonego lub świeżego
  • 200 ml wody
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • 1/2 łyżeczki octu winnego białego
  • sól, pieprz
Do podania:

  • jajka (po 1 sztuce na każdy gofr)
  • pęczek szczypiorku
  • opcjonalnie pomidorki koktajlowe


WYKONANIE

W misie blendera umieścić szpinak, dodać wodę, olej rzepakowy i włączyć urządzenie. Do gładkiej masy wbić jajka, dodać mąkę gryczaną, proszek do pieczenia, ocet winny, doprawić dobrze solą i pieprzem, po czym ponownie włączyć urządzenie. Masa powinna się dobrze połączyć. Na rozgrzaną maksymalnie gofrownicę nalewać dużą porcję ciasta (większą niż do zwykłych gofrów) i piec około 5-6 minut (w zależności od gofrownicy).

Szczypiorek umyć i posiekać. Na patelnię wlać wodę, tak aby przykryło dno, rozgrzać, po czym wbić jajka, posolić i nałożyć pokrywkę. Gdy żółtka zajdą na biało, to jajka są gotowe. Na każdy gofr nałożyć jedno jajko, posypać szczypiorkiem i podawać od razu z pomidorkami koktajlowymi.




#mpm #wlaczgoscinnosc

1 komentarz: