niedziela, 22 lipca 2018

Gofry migdałowe z sosem jogurtowym i owocami leśnymi


Chciałam przygotować gofry na słodko w niebanalny sposób. I myślę, że mi się to udało, bo poza tym, że gofry są pyszne i chrupiące, to dodatek jogurtu osłodzonego miodem i owoców leśnych sprawił, że stały się przepysznym i barwnym deserem, który sprawdzi się nie tylko jako deser dla domowników, ale również jako deser dla gości. Myślę, że do przygotowania gofrów można wykorzystać więcej migdałów niż podaję w przepisie. Dodałam tyle, bo nie miałam w domu więcej. Przepis stworzyłam na konkurs #mpm #wlaczgoscinnosc .



SKŁADNIKI

  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 40 g cukru trzcinowego
  • 250 g mąki tortowej
  • 50 g płatków migdałowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 500 ml mleka
  • 60 ml oleju rzepakowego
  • 330 g jogurtu greckiego
  • 2 łyżki miodu
  • mieszane owoce leśne: jagody, borówki, maliny, jeżyny


WYKONANIE

Owoce umyć i osuszyć na sitku. Jogurt grecki przełożyć do miseczki, dodać miodu i dobrze wymieszać. Płatki migdałowe zmielić na mąkę. Włączyć gofrownicę na pełną moc. 

Białka oddzielić od żółtek. W osobnej misce wymieszać ze sobą mąkę, zmielone płatki migdałowe i proszek do pieczenia. Do żółtek dodać cukier trzcinowy, mleko, olej rzepakowy i zmiksować. Następnie wsypywać stopniowo składniki sypkie nadal miksując. Białka ubić ze szczyptą soli, po czym dodać do pozostałych składników i dobrze wymieszać. Gofrownicę natłuścić delikatnie olejem, po czym nalewać ciasto. Piec około 4 minuty, aż gofry będą chrupiące. Gofry kłaść na kratce. Każdy gofr posmarować jogurtem i ułożyć na nim mieszankę owoców leśnych. Podawać na ciepło lub zimno (ja zdecydowanie wolę na ciepło).

Uwagi: Czas pieczenia gofrów jest zależny od posiadanej przez Was gofrownicy, więc może się różnić od mojego. 






#mpm #wlaczgoscinnosc


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz