środa, 1 marca 2023

Recenzja książki "Kabalista" Remigiusz Mróz


Tytuł: Kabalista

Autor: Remigiusz Mróz

Wydawnictwo: Filia


Książkę "Kabalista" Remigiusza Mroza miałam okazję przeczytać dzięki uprzejmości księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl. Książka znajduje się w kategorii: Kryminał, sensacja, thiller/kryminał.


"Kabalista", to książka napisana tak dobrze, że aż mnie kusi by ją porównać do wina z rzadkiej latorośli i dobrego rocznika. Autor nie tylko po mistrzowsku manewruje wątkami i całą akcją, ale również karmi nas elokwentnym słownictwem. Od książki nie sposób się oderwać. Co rusz byłam zaskakiwana nieoczekiwanymi zwrotami akcji, których - wierzcie mi lub nie - zupełnie się nie spodziewałam. Mój umysł Sherlocka nie był w stanie nic przewidzieć, ale może wynika to z tego, że była to moja pierwsza książka Remigiusza Mroza. Pierwsza na pewno, ale nie ostatnia.

W książce bardzo spodobał mi się sposób, w jaki zostali przedstawieni wszyscy bohaterowie. W trakcie lektury można poczuć, że postaci to ludzie z krwi i kości. Są prawdziwi (oczywiście nie w dosłownym tego słowa znaczeniu) i mierzą się z autentycznymi uczuciami. Pewne momenty zachęcają do zastanowienia. Mam tu na myśli takie głębsze refleksje np. o postrzeganiu dobra i zła. Najbardziej zaskoczył mnie fakt, że książkę, mimo jej sporych rozmiarów, czyta się bardzo szybko. Oczywiście poza faktem, że jest wciągająca, to na pewno wynika to jeszcze z rozmiaru czcionki i sporych marginesów.





Opis książki "Kabalista" Remigiusza Mroza dostępny na stronie TaniaKsiazka.pl :

TYM RAZEM BEHAWIORYSTA BĘDZIE MUSIAŁ ZMIERZYĆ SIĘ Z NAJGORSZYM KOSZMAREM

Półtora roku po tym, jak Małgorzata Rosa wyjechała do Warszawy, szefostwo stacji telewizyjnej chce, by dziennikarka wróciła do rodzinnego miasta. Ma przygotować materiał na temat ofiary gwałtu, której opolska prokuratura odmówiła pomocy.

Zeznania dziewczyny zostały uznane za niewiarygodne, sprawcy nigdy nie zaczęto szukać, a śledztwa nie wszczęto. Kiedy Rosa zjawia się na miejscu, orientuje się, że w Opolu panuje zmowa milczenia. Nie ma innego wyjścia, niż zwrócić się do jedynej osoby w prokuraturze, której ufa.

Gerard Edling został jednak odsunięty na boczny tor przez nową szefową i nie jest w stanie zaoferować pomocy. Dziennikarce udziela jej niespodziewanie lokalny jasnowidz, od lat odnajdujący zaginione lub martwe osoby, zwany Kabalistą z Chabrów.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz