wtorek, 1 września 2015

Babka bananowa


Babka albo też chlebek bananowy, jest bardzo łatwa w przygotowaniu, a równocześnie bardzo smaczna. Ja przygotowałam ją, bo wybieram się w góry. W końcu w zamian za zdobywanie szczytów górskich, kawałek tak smacznej babki bananowej, to nie lada motywacja ;-)
Ja moją babkę upiekłam w keksówce o wymiarach 35x12 cm.


SKŁADNIKI
  • 120 g masła
  • 3 jajka
  • 120 g cukru trzcinowego (można zastąpić zwykłym)
  • szczypta soli
  • 100 g kwaśnej śmietany 12%
  • 4 banany
  • 300 g mąki tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • można dodać: 1 płaska łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią

WYKONANIE

Piekarnik nagrzać do temperatury  180°C, blaszkę wysmarować margaryną i posypać mąką. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Masło roztopić i ostudzić. Banany obrać ze skórki i pognieść widelcem na papkę. W jednej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Do drugiej miski wbić jajka, lekko je roztrzepać, dodać cukier, szczyptę soli i chwilę mieszać, po czym dodać ostudzone masło, śmietanę i papkę bananową, wymieszać. Składniki mokre należy wlać do składników suchych i wymieszać do ich połączenia, po czym przelać do keksówki. Babkę piec około 50 minut (u mnie było to dokładnie 50 minut). Gotową babkę wyciągnąć z piekarnika, ostudzić i posypać cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz