sobota, 1 stycznia 2022

Irlandzki likier a'la Baileys

 

Uwielbiam domowe likiery. Od kiedy zrobiłam swój pierwszy, to przestały mi smakować te sklepowe :-) Po co mam kupić sobie likier, w którym często nie ma nawet składnika bazowego, tylko sztuczne aromaty, skoro mogę przygotować sobie w domu tańszą i lepszą wersję z dodatkiem naturalnych składników. Już od jakiegoś czasu przymierzałam się do likieru na bazie whisky i wyszedł pyszny. Aby był bardziej aromatyczny, wykorzystałam świeżo mieloną kawę i zaparzyłam ją w kawiarce. Pamiętajcie o tym, że dobre produkty sprawią, że Wasz likier będzie lepszy. Warto kupić dobrą (nie koniecznie drogą) whisky, zaparzyć dobrą kawę i dodać dobre jakościowo kakao (ja zawsze wykorzystuję Deco Morreno).




SKŁADNIKI

  • 2 kopiaste łyżeczki kawy + 160 ml wody
  • 1 puszka (530 g) mleka zagęszczonego słodzonego
  • 200 ml śmietany 36%
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżeczki dobrego kakao
  • 0,5 l whisky



WYKONANIE


Kawę zaparzyć w kawiarce, ekspresie lub tradycyjnie i zostawić do ostudzenia. Do miski wlać mleko zagęszczone i śmietanę, dodać ekstrakt waniliowy, kakao i zaparzoną kawę, po czym dobrze wymieszać (najlepiej trzepaczką). Na koniec wlać whisky, ponownie wymieszać i przelać do czystych i szczelnych butelek. Likier włożyć do lodówki na co najmniej 12 godzin, aby się wyklarował. Przechowywać go w lodówce. Najlepiej smakuje schłodzony.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz