środa, 20 listopada 2019

Pierogi leniwe z palonym masłem


Pierogi leniwe z tego przepisu są delikatne i lekkie dzięki niewielkiej ilości mąki. Ciasto jest owszem lepkie, ale można go bez problemu uformować w wałek dłońmi, posiekać ostrym nożem i przełożyć płaską szpatułą do garnka z gotującą się wodą. A wierzcie mi, że warto dla tego smaku! Do tego palone masło i cukier. Można oczywiście zdecydować się na inne dodatki np. cynamon. Mój mąż jada leniwe z masłem i solą ;-) Oczywiście kto jak woli.



SKŁADNIKI

  • 500 g półtłustego twarogu
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 150 g mąki + do podsypywania
  • 2-3 łyżki masła
  • opcjonalnie cukier lub inne dodatki

WYKONANIE

W dużym garnku zagotować wodę, posolić. Twaróg przełożyć do miski, dodać żółtka i pognieść całość widelcem. Dodać mąkę i wymieszać. Białka ubić ze szczyptą soli, przełożyć do masy twarogowej i zagnieść na jednolite ciasto dłońmi. Stolnicę posypać mąką, przełożyć ciasto i dłońmi uformować w wałek. Wałek spłaszczyć z góry i posiekać ostrym nożem na niezbyt grube części. Pierogi wrzucić do gotującej się wody (najlepiej za pomocą płaskiej szpatuły). Gotować mieszając od czasu do czasu, aż pierogi wypłyną i nie będą surowe.

W międzyczasie masło przełożyć do garnuszka i smażyć, aż zbrązowieje mieszając od czasu do czasu. Gotowe pierogi wyłowić łyżką cedzakową i podawać od razu z wybranymi dodatkami np. polane palonym masłem i posypane cukrem.



1 komentarz: