poniedziałek, 17 sierpnia 2020

Recenzja książki "Godzina zero" Agathy Christie




Tytuł książki: Godzina zero
Autor: Agatha Christie
Wydawnictwo: Hachette


Wydawało mi się, że przeczytałam już wszystkie książki Agathy Christie, ale się myliłam (z czego bardzo się cieszę). Wydawało mi się również, że autorka niczym mnie już nie zaskoczy, a tymczasem nadal nie mogę wyjść z podziwu nad "Godziną zero". W tytułowej książce poznajemy bohaterów nieco wcześniej, zanim dojdzie do zabójstwa. To budzi dodatkowy dreszczyk, bo oczywistym jest, że ktoś zginie. Najpierw więc całe napięcie i grozę budzi zastanawianie się, kto będzie ofiarą. Gdy już znamy ofiarę pojawia się pytanie, kto miał motyw? Chwilami wydaje się, że prawie każdy z bohaterów, ale zakończenie zaskakuje mnie niesamowicie. "Godzina zero", to rewelacyjny kryminał, po który warto sięgnąć. Istna klasyka gatunku.

Przeczytałam niedawno stwierdzenie, że książki Agathy Christie nie mają nic wspólnego z prawdziwym śledztwem i rzeczywistością, która towarzyszy miejscu zbrodni. Może w tym stwierdzeniu coś jest, ale własnie dlatego tak wspaniale się je czyta. Z pewnym dystansem i dla prawdziwej przyjemności ;-) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz