czwartek, 20 sierpnia 2020

Recenzja książki "Poza sezonem" Jørn Lier Horst





Tytuł książki: Poza sezonem
Autor: Jørn Lier Horst
Wydawnictwo: Smak Słowa



Książka "Poza sezonem", to kryminał bardziej poważny, ściągający nas mocno na ziemię. Nie uświadczymy w nim niesamowitych zwrotów akcji, a raczej możemy się przekonać, jak mozolnie wygląda czasami prawdziwe śledztwo i jak ciężko jest je popchnąć do przodu. Autor stara się nam pokazać, że nie ma jedynie tego co czarne i białe. Nie każdy przestępca jest zły sam w sobie, a raczej czasami ludzi popychają do złych czynów dobre intencje. Chcą polepszenia swojego bytu, zapewnienia bliskim opieki, odmienienia życia na lepsze. Niektórzy zachowują przy tym rozsądek, inni dążą do celu po trupach. Przeczytałam książkę z dużym zainteresowaniem, bo autor był policjantem, więc zna wiele autentycznych procedur w śledztwie. Kolejnym czynnikiem, dla którego książkę chętnie przeczytałam, było jej osadzenie w rodzinnym kraju autora, czyli Norwegii. To ciekawe poznawać naszych dalekich sąsiadów zza morza poprzez pisaną przez nich literaturę. Mi osobiście podobało się bardzo zakończenie. Było zaskakujące. Bardzo też podobała mi się wielowątkowość książki i ciekawe przedstawienie charakterów wszystkich bohaterów. Równie ciekawie autor opisał każdą lokalizację, dzięki czemu miałam wrażenie jakbym autentycznie była tam wraz z głównymi bohaterami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz