środa, 5 grudnia 2018

Francuskie ciasteczka z budyniem i owocami


Ciasteczka z ciasta francuskiego, to świetna propozycja, gdy mamy niespodziewanych gości.. Przygotowuje się je ekspresowo, są przepyszne i ładnie się prezentują na stole. Do ich przygotowania nie są potrzebne świeże owoce. Ja np. wykorzystałam mrożone maliny.



SKŁADNIKI

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 400 ml mleka 3,5 %
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego z cukrem
  • dowolne owoce (np. maliny, borówki)
  • cukier puder do dekoracji
  • 1 jajko
  • masło do posmarowania formy

WYKONANIE

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C. Wgłębienia formy do pieczenia muffinek posmarować lekko masłem (najlepiej masło stopić i posmarować wgłębienia pędzelkiem). Budyń przygotować według instrukcji na opakowaniu wykorzystując tylko 400 ml mleka. Zostawić do ostudzenia. Owoce umyć i osuszyć.

Ciasto francuskie wyciągnąć z lodówki i rozwinąć. Następnie pokroić na kwadraty (u mnie 8 x 8 cm). Każdy kwadrat przełożyć i lekko wcisnąć w wgłębienie formy, dodać łyżkę budyniu, a na wierzch 3 dowolne owoce. Brzegi ciasta francuskiego posmarować pędzelkiem rozbełtanym jajkiem i włożyć do piekarnika. Piec około 20 minut, po czym wyciągnąć z piekarnika, a po kilku minutach wyciągnąć również z formy i zostawić do ostudzenia. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.

Uwagi: Jeżeli zabraknie Wam budyniu (mi podjadł nieco syn), to można wykorzystać powidła śliwkowe.


1 komentarz:

  1. Ciastka fantastyczne i naprawdę fajnie się je robi. U mnie był budyń bananowy i wiśnie.

    OdpowiedzUsuń