wtorek, 29 marca 2022

Irish Coffee - kawa po irlandzku


Kawa po irlandzku, to gorący napój słodzony brązowym cukrem z dodatkiem whisky i bitą śmietaną. Irish Caffe przyjemnie rozgrzewa i świetnie smakuje. Tak przygotowana kawa ma oczywiście własną historię. Podobno po raz pierwszy napój taki został podany na lotnisku w Irlandii pasażerom, których samolot do Kanady został odwołany i byli zmuszeni spędzić noc na lotnisku. Słodki i gorący napój kawowy z dodatkiem śmietany miał ich ogrzać i pokrzepić. Tradycyjnie śmietana ma być tylko lekko ubita, tak aby można było kawę pić bez wykorzystania łyżeczki, czy też słomki. Pamiętajcie o tym, aby kawa była dobrej jakości i najlepiej jak będzie również mocna.



Na 1 szklankę do kawy.


SKŁADNIKI

  • 150 ml mocnej kawy
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • 50 ml whisky
  • bita śmietana



WYKONANIE


Śmietanę ubić. Tradycyjnie śmietana do Irish Coffe powinna być jedynie lekko ubita, bez dodatku cukru. Ja moją śmietanę ubiłam na bardziej sztywną. Dodałam również cukier puder i cukier waniliowy (na 500 g śmietany 36% dodałam 1 łyżkę cukru pudru i 1 opakowanie cukru waniliowego). Kawę zaparzyć w ekspresie lub kawiarce, po czym przelać do szklanki. Dodać cukier i dobrze wymieszać. Następnie wlać whisky, wymieszać i wycisnąć na wierzch kawy śmietanę. Podawać od razu.


Uwagi: Jeżeli ubijecie śmietanę na sztywno, to kawę podajcie z łyżeczką. Jeżeli ubijacie tradycyjnie na rzadko, to łyżeczka nie jest potrzebna.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz