niedziela, 20 marca 2022

Drink Mimosa


Bajecznie prosty w przygotowaniu, smaczny i lekki. Tradycyjnie przyjmuje się, że proporcje drinka (czy też koktajlu) powinny wynosić 50:50. Dlatego nie ma konieczności pisania ilości w ml, bo wlewamy do kieliszka do szampana połowę soku pomarańczowego i połowę Prosecco. Oczywiście można zmieniać proporcje wedle uznania. Możemy nalać więcej Prosecco przygotowując w ten sposób mocniejszy drink lub możemy dodać mniej Prosecco niż soku, aby przygotować lekki drink. Generalnie sam pomysł jest ciekawy.


Skąd wywodzą się popularne drinki nie potrzeba pisać. Ale o samej Mimosie myślę, że warto, bo u nas w kraju nie jest jeszcze taka popularna. Z informacji, które znalazłam w Internecie, dowiedziałam się, że po raz pierwszy drink został zaserwowany już w 1925 roku w barze paryskiego Hotelu Ritz. Dla mnie to duże zaskoczenie, bo wydawało mi się, że to raczej nowość. Jak się jednak okazuje, to nie we Francji, lecz we Włoszech znalazł największe grono wielbicieli. Nazwa Mimosa pochodzi od pięknych żółtych kwiatów. Ja w przepisie do przygotowania Mimosy wymieniam Prosecco, ale w oryginalnych przepisach zachęca się do wykorzystania oryginalnego szampana.



Podajemy w kieliszku do szampana.


SKŁADNIKI proporcje 1:1

  • sok pomarańczowy
  • Prosecco



WYKONANIE


Sok i Prosecco powinny być schłodzone. Do połowy kieliszka do szampana wlać sok pomarańczowy i uzupełnić drugą połowę Prosecco.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz