poniedziałek, 28 marca 2022

Domowy kebab z kurczaka


 
Dosyć często przygotowuję w domu domowe kababy, gyrosy i inne wariacje z tortillą w tle. Od kiedy kupiłam grilla elektrycznego, to często przygotowuję wersję zapiekaną. Tym razem zdecydowałam się na bardziej tradycyjną. Z warzyw dodaję zawsze to, co akurat posiadam w lodówce. Sos przygotowuję lekko pikantny, ale nie przesadzam z ilością surowego czosnku, bo dodaję już dodatkową porcję do mięsa. Osobiście bardzo polecam. Jest zdrowiej i smaczniej niż z budki ;-)



Na 2 duże kebaby.


SKŁADNIKI

  • 400 g piersi z kurczaka
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-4 łyżki oleju rzepakowego
  • przyprawa gyros-kebab
  • 1 czerwona cebula
  • 1 duży pomidor
  • 1/2 zielonego ogórka
  • 1 mały miks sałat z kapustą
  • 2 duże tortille
Sos:

  • 140 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz, chili, słodka papryka 



WYKONANIE


Dzień wcześniej: Mięso z kurczaka umyć, pokroić w paski i przełożyć do miski lub głębokiego talerza. Następnie polać olejem rzepakowym i przyprawić obficie przyprawą do kebaba (u mnie gyros-kebab). Dwa ząbki czosnku obrać i przecisnąć przez praskę do mięsa. Wymieszać, przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na całą noc.


W dzień przygotowywania kebabów.

Cebulę obrać i pokroić w krążki. Pomidor i ogórek umyć i pokroić w plasterki. Do miseczki wlać jogurt, dodać majonez, obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek, po czym doprawić dobrze solą, pieprzem, słodką papryką i chili. Przygotować dwa grube i długie paski folii aluminiowej. 


Mięso usmażyć na patelni grillowej lub zwykłej. Tortille zmoczyć pędzelkiem wodą z obu stron. Następnie ułożyć każdą na suchej, nagrzanej patelni i podpiec z obu stron, tak aby nie były miękkie (nie za mocno, bo będą się łamać i nie da się ich zawinąć). Każdą tortillę posmarować sosem, nałożyć krążki cebuli, plasterki pomidora i ogórka, następnie mięso, ponownie polać sosem, nałożyć dużą ilość miksu sałat, polać sosem i zawinąć podwijając nieco dół tortilli i owijając go dobrze folią spożywczą.


Uwagi: Mój kebab ma tym razem jeszcze jeden dodatek ;-) W związku z tym, że wcześniej przygotowywałam potrawę w piekarniku, to miałam go nadal nagrzany. Dlatego też posmarowałam moje tortille z jednej strony pędzelkiem wodą, położyłam mokrym w dół na kratce z wyposażenia piekarnika, a na górze każdej tortill położyłam dwa plasterki żółtego sera. Gdy tortille już były przypieczone, a ser się stopił, to przygotowywałam kebaby jak w przepisie powyżej. Dodatek sera choć nietypowy, był bardzo smaczny ;-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz