poniedziałek, 28 czerwca 2021

Nuggetsy z kurczaka

 

Jestem z mężem na diecie i przez myśl mi nie przeszło, że będę przygotowywać na sobotni obiad nuggetsy z kurczaka z pieczonymi młodymi ziemniakami i sałatką. Ale mój pięcioletni syn oglądając swoje ulubione filmiki napatrzył się jak jedzą nuggetsy i męczył mnie przez tydzień. Oczywiście wygrał i ani ja, ani mój mąż nie ubolewamy z tego powodu, bo obiad był przepyszny. Przy zmniejszeniu spożytej porcji okazało się również, że nic nie przytyłam, a nawet schudłam, bo obiad tak mnie nasycił, że nie jadłam już kolacji ;-) Ja przygotowałam bardziej łagodną wersję, ale możecie dodać ostrej papryki, a nawet granulowanego czosnku, by przygotować bardziej pikantne nuggetsy. Z czym podawać nuggetsy? Można podać je do obiadu w towarzystwie ziemniaków, frytek lub pieczonych ziemniaków, z lekką sałatką. Można również podać je jako przekąskę z sosem czosnkowym lub innym ulubionym. 




SKŁADNIKI

  • 500-600 g piersi z kurczaka
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • sól, świeżo mielony pieprz, słodka papryka, opcjonalnie ostra papryka
  • 1 jajko
  • 80 g mąki pszennej typ 500 (np. Wrocławskiej)
  • 55 ml mleka
  • 5 łyżek bułki tartej
  • 100 g płatków kukurydzianych
  • 1 l oleju rzepakowego do smażenia



WYKONANIE


Mięso z piersi z kurczaka umyć, osuszyć i pokroić na niewielkie kawałki (u mnie paski). Mięso przełożyć do miski lub głębokiego talerza, polać olejem rzepakowym i dobrze doprawić solą, pieprzem i słodką papryką (jeżeli wolicie pikantne nuggetsy, to również ostrą papryką). Tak przygotowane mięso przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na co najmniej godzinę (można na całą noc).


W misce rozbełtać jajko, dodać mąkę, mleko i dobrze wymieszać. Doprawić solą i pieprzem. Do kolejnej miski wsypać płatki kukurydziane, dobrze je pognieść dłońmi, dodać tartą bułkę i wymieszać.


Mięso wyciągnąć wcześniej z lodówki, tak aby miało temperaturę pokojową. Olej rozgrzać w głębokiej patelni (kawałki kurczaka powinny w całości być zanurzone w oleju). Mięso przełożyć do przygotowanego wcześniej gęstego ciasta i dobrze wymieszać. Następnie każdy kawałek mięsa obtoczyć dobrze w panierce z płatków kukurydzianych i bułki tartej. Tak przygotowane kawałki mięsa wrzucać partiami do gorącego oleju. Smażyć kilka minut, aż panierka się ładnie przypiecze. Wyciągać łyżką cedzakową i kłaść na talerz wyłożony papierowymi ręcznikami kuchennymi. Podawać z ulubionym sosem lub bez sosu do obiadu (u mnie z pieczonymi ziemniakami i sałatką).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz