czwartek, 9 stycznia 2020

Karnawałowe roladki z szynką i serem


Roladki z ciasta francuskiego z szynką i serem przygotowałam jako przekąskę na moje urodziny. Wierzcie mi, że nie spodziewałam się, że tak szybko znikną i będą tak bardzo smakować. Nawet mój wybredny tata się nimi zajadał, a na następny dzień pytał, czy jeszcze mi może zostały. Przede wszystkim jest to szybka przekąska, a takie są najlepsze na każdą okazję, czy to imprezę karnawałową, czy też urodziny. Koniecznie musicie spróbować.



SKŁADNIKI

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 3-4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz, oregano
  • 6 dużych plastrów sera
  • 13 plastrów szynki
  • 1 małe jajko
  • sezam


WYKONANIE

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200°C. Blaszkę z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto francuskie rozwinąć, posmarować koncentratem pomidorowym, posypać solą, pieprzem i oregano. Najpierw ułożyć na całej powierzchni ciasta szynkę, następnie ser, po czym zawinąć ciasno wzdłuż dłuższego boku w roladę, tak aby łączenie znalazło się na dole. Roladę przełożyć na blaszkę, pokroić ostrym nożem na niewielkie roladki nie rozdzielając ich jednak. Roladki posmarować pędzelkiem rozbełtanym jajkiem i posypać sezamem. Tak przygotowane włożyć do piekarnika i piec około 20-25 minut. Podawać na ciepło lub zimno.

Uwagi: W pierwotnym przepisie pisałam, aby roladki ułożyć w odstępach od siebie, ale w trakcie wielokrotnego przygotowywania tej przekąski, przekonałam się, że znacznie lepiej przełożyć całą zwiniętą roladę (ewentualnie przekrojoną na pół, jeżeli się nie mieści) na blaszkę, pokroić ją i nie rozdzielać roladek, dzięki czemu się nie przewracają.






Kolejne etapy przygotowywania roladek z ciasta francuskiego z szynką i serem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz