poniedziałek, 25 lutego 2019

Pączki ze śmietaną


Osobiście nie jestem fanką pączków, ale w okresie karnawału przygotowuję różne ich wersje, bo lubię smak domowych wypieków. Tym razem pokusiłam się na pączki nadziewane śmietaną. Moje wyglądają nieco jak UFO, ale za to są przepyszne. Wbrew pozorom pączki przygotowuje się bardzo łatwo, więc i Was zachęcam do przygotowania ich w domu.



SKŁADNIKI

Pączki:

  • 250 ml mleka
  • 50 g drożdży
  • 500 g mąki pszennej typ 500
  • 100 g masła
  • 80 g cukru
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka spirytusu lub wódki lub rumu
  • 1,5 - 2 l oleju rzepakowego
Nadzienie i dekoracja:
  • 500 g śmietany 36%
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru
  • 2 opakowania śmietan-fix
  • cukier puder do oprószenia pączków

WYKONANIE

Do małej miski wlać 150 ml ciepłego mleka, dodać rozkruszone drożdże i wymieszać. Następnie dodać 100 g mąki, ponownie wymieszać i zostawić na 20 minut do powstania zaczynu.

Masło rozpuścić i zostawić do ostudzenia. Jajko i żółtka roztrzepać. Do dużej miski wsypać pozostałą mąkę, wlać pozostałe mleko, dodać cukier, sól, jajko z żółtkami, alkohol, zaczyn i odrobinę masła. Wymieszać, po czym zacząć wyrabiać ciasto. Stopniowo wlewać masło, aż całe się zużyje. Z wyrobionego ciasta uformować kulę i przykryć miskę ręcznikiem kuchennym. Zostawić do pierwszego wyrastania na godzinę lub do czasu, aż ciasto podwoi, a nawet potroi swoją objętość.

Wyrośnięte ciasto mocno uderzyć dłonią w celu jego odpowietrzenia. Następnie krótko je zagnieść i podzielić na części o wadze 80 g. Z każdego kawałka ciasta uformować kulę, lekko ją spłaszczyć i ułożyć na posypanym mąką blacie kuchennym. Tak przygotowane ciasto przykryć ponownie ręcznikiem kuchennym i zostawić do ponownego wyrastania na około 40 minut.

W szerokim garnku podgrzać olej do temperatury około 160°C. Pączki wkładać do oleju partiami i smażyć z obu stron na ciemnozłoty kolor. Upieczone pączki zostawić do ostudzenia.

Zimną śmietanę ubić stopniowo dodając cukier i cukier waniliowy. Na koniec wsypać śmietan-fix i krótko zmiksować. Śmietanę przełożyć do rękawa cukierniczego z ozdobną końcówką. Każdy pączek przekroić na pół, po czym wycisnąć na spodzie śmietanę i nałożyć górę pączka. Tak przygotowane pączki oprószyć cukrem pudrem. Przechowywać w chłodnym miejscu. 




Bardzo mi zależy na tym, aby moje zdjęcia kulinarne były coraz lepsze. W związku z tym powiększa się moja kolekcja nowych talerzy, misek, wazonów i innych drobiazgów, które podkreślą walory potraw. Niestety nie zwiększa się moja ilość czasu na zrobienie zdjęć. Mój syn o to dba. Tak też było tym razem. Zrobiłam 4 próbne zdjęcia, które okazały się ostateczne, bo na pozostałych syn zjada już pączki ;-) Myślę, że kiedyś, jak syn już urośnie, będę miała więcej czasu. Wtedy też postaram się by moje zdjęcia były wyjątkowe. A na razie jest to, co widać. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz