poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Łosoś w sosie kurkowo-koperkowym


Nie zawsze mamy czas i ochotę spędzać długie godziny w kuchni. I tutaj z pomocą przychodzi nam Łowicz z nowymi sosami: jasnym uniwersalnym i ciemnym uniwersalnym. Jasny idealnie nada się do makaronów, ryb lub zapiekanek, zaś ciemny sprawdzi się idealnie w towarzystwie pieczeni i innych typowo mięsnych dań, np. takich jak gulasz. Mi brakowało czasu właśnie wczoraj, bo po powrocie z zakupów byłam już głodna jak wilk. Do przygotowania mojego dania wykorzystałam sos jasny. Dodałam do niego kurki i koperek. W ten sposób powstało pyszne i wykwintne danie w postaci łososia w sosie kurkowo-koperkowym z ziemniakami (również polanymi sosem) i sałatą lodową w sosie ziołowym. Wierzcie mi, było pysznie!


Porcja dla 2 osób.

SKŁADNIKI



WYKONANIE

Łososia umyć i pozbawić skóry. Jeżeli są w nim ości, to wyciągnąć je pęsetą. Tak przygotowaną rybę przełożyć do miski lub głębokiego talerza, skropić cytryną i zostawić na 15 minut. 

Kurki umyć, pokroić na mniejsze kawałki i przełożyć do garnka. Dodać sos jasny uniwersalny, umyty i drobno posiekany koperek, po czym zagotować. Sos gotować na wolnym ogniu około 20 minut, mieszając od czasu do czasu, aby się nie przypalił. Gotowy sos doprawić świeżo mielonym pieprzem.

Łososia ugotować na parze (około 12 minut), podzielić na porcje i przełożyć na talerze. Nałożyć ziemniaki, sałatkę i polać sosem kurkowo-koperkowym rybę i ziemniaki. 




#Łowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz