wtorek, 9 sierpnia 2022

Venosa.pl - o sklepie + przepisy z kawą

 

Kawa. Dla niektórych ludzi wyznacza początek dnia. Pijamy ją do śniadania, podajemy do słodkich wypieków i celebrujemy z nią wiele ważnych chwil. Są oczywiście również i tacy, którzy wolą herbatę. Ja sama codziennie sięgam po zieloną i owocową. Pamiętam jeszcze czasy, gdy w moim otoczeniu prawie wszyscy pili kawę z gruntem, zaś z ekspresu przygotowywana była głównie na specjalne okazje. Teraz mamy tak wiele możliwości, że aż trudno czasami się zdecydować. Ja w ostatnim czasie sięgam po świeżo mieloną kawę zaparzaną w kawiarce z dodatkiem mleka. Czasami lubię sobie przygotować cappuccino. A Wy kochacie smak kawy? Jeżeli tak, to jak lubicie ją pić? A może bardziej wolicie herbatę? Jeżeli tak, to jaką?

Wszystkich zwolenników kawy i herbaty chciałam zaprosić do odwiedzenia sklepu internetowego Venosa.pl Poza już wymienioną kawą i herbatą, w sklepie Venosa można zaopatrzyć się w miody, syropy, orzechy, słodycze, akcesoria, owoce kandyzowane i w czekoladzie, a nawet w kawę w czekoladzie. W moim zamówieniu znalazła się głównie kawa ziarnista, poza tym kawa mielona, czekolada pitna, miody, syrop i karta podarunkowa.


Poruszanie się po sklepie internetowym Venosa.pl jest bardzo proste. U góry znajdują się zakładki główne, które można rozszerzyć o kolejne bardziej precyzyjne. I tak też mamy w głównych: sklep, nasze marki, kawa, herbata, miód, syropy, orzechy, owoce, słodkości, akcesoria, promocje, nowości, bestsellery, logowanie/rejestracja. Po przejściu do zakładki KAWA możemy przejść na jedną z trzech kolejnych zakładek: producent, rodzaj, palarnia. Jeżeli więc szukacie np. kawy w kapsułkach, to możecie być pewni, że dzięki dobrze zaprojektowanej stronie szybko znajdziecie produkty, które Was interesują. 



Przesyłka dotarła do mnie bardzo szybko i była dobrze zapakowana. Sklep oferuje darmową dostawę od kwoty 300 zł. Przyznam, że próg ten mógłby być nieco niższy, tym bardziej, że wiele sklepów internetowych oferuje darmową dostawę już od 200 zł., a czasami nawet 100 zł. Zachęciłoby to do częstszych zakupów.



Oferta sklepu internetowego Venosa.pl jest bardzo bogata. Każdy zwolennik kawy i herbaty znajdzie tu coś dla siebie. Dodatkowo w ofercie znajduje się również wiele innych produktów godnych uwagi. Moją w szczególności zwracają miody, owoce w czekoladzie i naturalne syropy. Poniżej kilka słów o produktach z mojego zamówienia. Najwięcej oczywiście o kawach, bo to one grają tu główne skrzypce. Po więcej informacji zapraszam na stronę Venosa.pl.



Kawa ziarnista Segafredo Selezione 100% Arabica 1 kg. To kawa o intensywnym i bogatym smaku, bazująca na prawdziwej włoskiej recepturze. Ziarna prażone są w tradycyjny sposób. Cechuje się najlepszym połączeniem ziaren kawy Arabica. Kawa zawiera umiarkowaną ilość kofeiny.



Kawa mielona Pellini Espresso Superiore Tradizionale n42 250 g To mieszanka ziaren arabiki i robusty. Ta oryginalna włoska kawa jest średnio palona i posiada aromatyczny i bogaty smak. Posiada niewielką ilość kofeiny.





Kawa ziarnista Illy Ethiopia 250 g To oryginalna włoska kawa powstała z połączenia najlepszych ziaren Arabica pozyskiwanych w Etiopii. Ziarna prażone są w tradycyjny sposób. 



Kawa ziarnista Dallmayr Prodomo 500 g To oryginalna niemiecka kawa, która dzięki specjalnemu sposobowi palenia posiada intensywny smak bez goryczki. Składa się z 100% z połączenia najlepszych ziaren kawy Arabica. 



Czekolada do picia mleczna, miód wielokwiatowy naturalny 235 g, miód lipowy naturalny 40 g, syrop z cytryn, karta podarunkowa.



Pogoda cały czas dopisuje, więc delektowałam się pitną czekoladą na balkonie. Mleczna jest dla mnie za słodka, więc dodałam do niej w trakcie przygotowywania ciemnego kakao. Można się również pokusić o odrobinę bitej śmietany lub ubić mleko. Zimą koniecznie warto dodać cynamonu lub przygotować wersję korzenną.



Przepisy z kawą


Tort kawowy z brzoskwiniami  


Likier kawowy de luxe     


Irish Coffee - kawa po irlandzku   


Likier śmietankowo-kawowy    


Irlandzki likier a'la Baileys    


Muffinki cappuccino z kremem   


Na koniec chciałam się z Wami podzielić własną historią kawy. Nie pamiętam kiedy dokładnie zaczęłam ją pić. Może w liceum. Była to głównie kawa z gruntem z płaską łyżeczką cukru i mlekiem. W niedziele, święta i inne okazje była to kawa z automatu. Jak poszłam na staż, to zaczęłam przez krótki czas pić kawę 3w1. Oczywiście tylko poza domem. Tak było mi znacznie wygodniej. Później jak zaczęłam pracować w biurze rachunkowym, to piłam kawę rozpuszczalną z mlekiem (czasami bez). Co najważniejsze nie piłam wtedy kawy, bo to kochałam, tylko dlatego, że wszyscy tak robili. No bo jak można zacząć dzień bez kawy? Wszystko trwało do momentu, aż przed operacją usunięcia woreczka żółciowego dowiedziałam się, że muszę na długi czas zrezygnować z tego napoju. Przez pierwsze dni miałam migrenę z odstawienia kofeiny, bo pijałam mocne kawy. Po miesiącu nie picia kawy postanowiłam, że ją odstawię na stałe. I tak przez lata pijałam tylko sporadycznie cappuccino lub kawę z mlekiem na imprezach okolicznościowych. Dzień zaczynałam od liściastej zielonej herbaty parzonej krótko. Jednak wszystko się zmienia. Będąc na wczasach miałam okazję sięgać po różne kawy i tak też zaczęłam tęsknić za jej smakiem. Najpierw zaczęłam przygotowywać sobie lekkie cappuccino, później zaczęłam pijać lekkie kawy z gruntem. Dopiero po czasie zrozumiałam, że jak już pić kawę, to dobrą. I tak też teraz najczęściej pijam dobrą jakościowo, świeżo mieloną kawę z dodatkiem mleka. Zaś z samą kawą eksperymentuję przygotowując na jej bazie likiery, ciasta, torty i przede wszystkim różne rodzaje kawy np. kawę po irlandzku. Jak się okazuje do wszystkiego trzeba dojrzeć. Aktualnie próbuję wybadać, która z kaw smakuje mi najbardziej. Na pewno kawa ziarnista Dallmayr Prodomo. Mam do niej słabość. A może polecicie mi swoją ulubioną kawę? Pewne rzeczy się zmieniły, ale inne nie. Mój dzień nadal zaczynam od herbaty liściastej krótko parzonej. Później już do śniadania pijam kawę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz