czwartek, 28 kwietnia 2016

Lody jagodowe


Uwielbiam domowe lody, bo wiem co jem. Mało tego, mogę zadecydować na jaki dokładnie smak mam ochotę i właśnie takie sobie zrobić ;-) Miałam jeszcze zamrożone jagody, a że uwielbiam ich smak, to żeby dłużej się nim cieszyć, zrobiłam właśnie lody jagodowe. Poniższy przepis nie wymaga posiadania maszynki do lodów.

Białka, które Wam zostaną można wykorzystać na pyszną bezę. LINK do przepisu.


SKŁADNIKI

  • 500 ml śmietany 30 %
  • 220 ml mleka 3,2 %
  • 60 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 6 żółtek
  • 130 g jagód

WYKONANIE

Zimną śmietanę ubić stopniowo dodając cukier waniliowy. Mleko wlać do garnuszka, dodać cukier i zagotować mieszając. Żółtka ubić w osobnej misce i nadal ubijając, stopniowo dodawać gorące mleko z rozpuszczonym cukrem. Ubitą masę zostawić do ostudzenia.

Połączyć masę żółtkową z bitą śmietaną, wymieszać delikatnie i połowę przełożyć do osobnej miski. Do jednej z mas dodać jagody i zmiksować (użyłam w tym celu miksera, a nie blendera, bo chciałam mieć w lodach kawałki owoców). Do pojemników (np. po lodach) wlać najpierw nieco masy śmietankowej, następnie jagodowej i tak na przemian. Na koniec obie masy lekko połączyć mieszając delikatnie widelcem. Włożyć do zamrażalnika na godzinę, po czym wyciągnąć i jeszcze raz przemieszać (żeby owoce nie zostały tylko na dnie pojemnika). Po kolejnej godzinie czynność powtórzyć i zostawić już lody do całkowitego zamrożenia.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz