piątek, 15 kwietnia 2016

Ciasto czekoladowe z gruszką i bananem (bezglutenowe)


Moje pierwsze ciasto bezglutenowe :-) Jak się okazało bardzo smaczne (mój mąż, który za ciastami nie przepada poprosił o dokładkę). U mnie dekoracja z jagód i polewy czekoladowej, ale można ciasto posypać jedynie cukrem pudrem.


SKŁADNIKI

  • 1 jajko
  • 1 banan
  • 1 gruszka
  • 50 g masła
  • 1 gorzka czekolada (100 g)
  • 90 g cukru trzcinowego
  • 1 płaska łyżeczka zmielonej kawy
  • 160 g mąki gryczanej
  • 1 łyżeczka octu (u mnie winny)
  • 1 łyżeczka sody

WYKONANIE

Piekarnik nagrzać do temperatury 200°C, dno okrągłej formy tortowej o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Masło i czekoladę włożyć do garnuszka i rozpuścić mieszając na wolnym ogniu. Banan obrać ze skórki, pokroić na cienkie plasterki i pognieść widelcem na papkę. Gruszkę obrać i drobno pokroić (wręcz posiekać na maleńkie kawałki).

Do miski wbić jajko, dodać cukier trzcinowy, banana, gruszkę, wlać ostudzoną masę czekoladową i mieszać do momentu, aż cukier się rozpuści. Następnie dodać zmieloną kawę i stopniowo wsypywać mąkę, mieszając by nie powstały grudki. Na koniec dodać sodę i ocet, szybko wymieszać, przelać ciasto do formy, wyrównać górę i od razu włożyć do piekarnika. Piec na środkowej półce przez 25-30 minut.

Upieczone ciasto zostawić do ostudzenia. Udekorować cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.

Uwagi: Moje ciasto udekorowałam polewą czekoladową z jagodami. Wystarczy 1 czekoladę gorzką połamać do garnuszka, wlać kilka łyżek mleka i stopić na wolnym ogniu. Mleka dolewać tyle, by masa nie była zbyt gęsta. Na cieście rozłożyć owoce (jeżeli macie mrożone jagody, to ich nie odmrażać) i polać górę ciasta przygotowaną polewą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz