wtorek, 14 kwietnia 2020

Drożdżowe racuchy z bananami


Muszę przyznać, że zazwyczaj robiłam racuchy w różnych wersjach, ale na sodzie. Jednak zdecydowanie prościej robi się te drożdżowe. W trakcie smażenia znacznie łatwiej się je obraca, banany nie wypadają i wchłaniają znacznie mniej tłuszczu. Jak przygotowywałam racuchy na sodzie, to musiałam ciągle dolewać oleju, tymczasem przy drożdżowych nie dolałam go ani razu. Wiem, że racuchy są bardzo kaloryczne, ale raz w roku można się skusić ;-) Ja uwielbiam je zjadać posmarowane dżemem, ale można je jeść również bez dodatków.



SKŁADNIKI

  • 600 ml kefiru
  • 30 g drożdży
  • 70 g cukru
  • 400 g mąki typ 500 (np. Wrocławskiej)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • olej rzepakowy do smażenia
  • 2 banany


WYKONANIE

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Do miski wlać kefir, dodać cukier i rozkruszyć drożdże. Dodać około 100 g mąki, wymieszać i zostawić na 15 minut. Po tym czasie wsypać pozostałą mąkę, dodać sól i jajka. Masę miksować przez kilka minut, po czym przez kolejne 5 minut mieszać łyżką (nie da się go zagniatać, bo jest zbyt rzadkie). Miskę przykryć ręcznikiem kuchennym i zostawić na godzinę.

Banany obrać i pokroić w bardzo cienkie plasterki. Olej rzepakowy wlać do patelni, tak aby miał co najmniej 2 cm głębokości i włączyć palnik. Ciasto ponownie wymieszać łyżką, dodać banany, ponownie wymieszać i nakładać na rozgrzany olej tworząc placki z dwóch łyżek ciasta (mi zmieściły się na patelni 3 racuchy). Olej nie może być zbyt gorący, bo racuchy się spalą. Każdy placek usmażyć z obu stron na złoty kolor, po czym przełożyć na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi. Racuchy podawać z wybranymi dodatkami (dżem, świeże owoce, miód).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz