piątek, 5 czerwca 2015

Zielone szparagi z wody ze zasmażką z masła i tartej bułki


Od kiedy spróbowałam szparagów ze zasmażką, to nie mogę się od nich uwolnić, tak bardzo mi smakują. Żal mi tylko, że do najtańszych nie należą, bo za 9 zł. miałabym sałatę lodową, masłową, brokuła i kalafiora. 
Mój zestaw obiadowy: łosoś na parze z ziołami prowansalskimi, ziemniaki z koperkiem i zielone szparagi polane masłem z tartą bułką.

Porcja na 2 osoby.

SKŁADNIKI
  • 1 opakowanie zielonych szparagów
  • 1 łyżeczka cukru
  • 4 łyżki masła
  • 4 łyżki bułki tartej
  • szczypta soli, pieprz

WYKONANIE

Szparagi umyć i odciąć doły (około 1-2 cm). W wysokim garnku zagotować wodę, włożyć szparagi na stojąco, tak żeby wystawały tylko czubki, dodać łyżeczkę cukru i gotować pod przykryciem 10 minut. W garnuszku rozpuścić masło, dodać tartą bułkę i smażyć do momentu aż będzie ładnie brązowe. Dodać szczyptę soli i nieco pieprzu. Szparagi wyciągnąć z wody, przełożyć na talerz i polać masłem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz