niedziela, 9 listopada 2014

Tarta z porem i boczkiem

Zawsze chciałam zrobić tartę z porem i boczkiem, więc skorzystałam z przepisu Smakocie, nieco go tylko zmieniając. W przepisie oryginalnym była wymieniona mniejsza forma do tarty, ale mimo, że użyłam znacznie większej, to i tak ciasta spokojnie starczyło na spód i boki (trochę bardziej musiałam je rozwałkować). Użyłam też znacznie większego kawałka boczku (225 g). Tarta wyszła przepyszna :-)

W oryginalnym przepisie ilość podanego ciasta przeznaczona była na formę o średnicy 25 cm, ja użyłam formę o średnicy 29 cm i udało mi się na tyle rozwałkować taką ilość ciasta ;-)

SKŁADNIKI

Na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 1 żółtko
  • szczypta soli
  • łyżka zimnej wody

Na nadzienie:
  • 250 ml śmietanki 30%
  • 125 g sera żółtego
  • 2 duże pory
  • około 200 g boczku wędzonego
  • 2 jajka
  • 1 kulka mozzarelli
  • do smaku: sól, pieprz, oregano


WYKONANIE

Ciasto: Masło posiekać nożem. Mąkę wsypać do miski lub na stolnicę. Dodać żółtko, szczyptę soli, posiekane masło i łyżkę zimnej wody. Szybko zagnieść. W razie potrzeby można dodać jeszcze wody. Z ciasta zrobić kulę, owinąć folią do żywności i włożyć do lodówki na 30 minut. 
Gotowe ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę do tarty. Brzegi podwinąć do góry. Ciasto ponakłuwać widelcem i piec w temperaturze 170°C przez 20 minut na środkowym poziomie piekarnika.
Nadzienie: Boczek pokroić w kostkę, białe części z porów w krążki. Na patelni rozpuścić trochę masła, dodać boczek i smażyć przez jakiś czas. Następnie dodać pory i mieszając smażyć jeszcze przez około 5 minut.
Ser potrzeć na tarce. Do miski wbić jajka, rozmieszać je trzepaczką. Dodać śmietankę, potarty ser, doprawić solą, pieprzem i oregano.
Tarta: Na gotowy kruchy spód wyłożyć równomiernie boczek z porem. Polać gotową masą. Górę posypać rozdrobnioną mozzarellą i posypać oregano. Piec w 180°C przez 30-35 minut na środkowym poziomie piekarnika (aż masa zgęstnieje).

Duża ilość nadzienia spowodowała u mnie, że spód tarty nie był kruchy, ale był spójny i łatwo się taką tartę kroiło. Nie była to pierwsza tarta, którą robiłam, ale mojej rodzinie smakowała właśnie ta wersja z bardziej miękkim spodem i dużą ilością nadzienia. W poprzednich tartach dodawałam zawsze jedynie pieprz i sól, ale muszę przyznać, że oregano nadaje tarcie, w której jest ser, lepszego i bardziej wyrazistego smaku.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz