sobota, 15 listopada 2014

Nalewka czekoladowa na rumie


Ulubiona nalewka mojej rodziny. Z tego też powodu szybko znika ;-) Przepis nie jest mój własny, pochodzi z książki Złota księga nalewek. 

SKŁADNIKI
  • 30 dag gorzkiej czekolady
  • 15 dag cukru
  • 100 ml wody
  • 1 l rumu

WYKONANIE

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i przelać do słoja lub innego naczynia, które da się szczelnie zamknąć. Dodać rum i wymieszać. Tak przygotowaną masę szczelnie zakręcić i przechowywać w ciepłym miejscu przez tydzień, pamiętając o codziennym poruszaniu naczyniem.
Z cukru i wody ugotować syrop, wystudzić. Połączyć masę czekoladową z syropem, dobrze wymieszać i przelać do butelek. Nalewka musi dojrzewać w ciemnym, chłodnym miejscu przez dwa miesiące. 

Uwagi: Kiedy pierwszy raz robiłam nalewkę czekoladową, to za słabo rozpuściłam czekoladę, przez co cała nalewka po dwóch miesiącach leżakowania zgęstniała mi do tego stopnia, że przypominała raczej gęsty krem, niż nalewkę. W takiej sytuacji nie ma co panikować, wystarczy dolać nieco alkoholu i mocno wstrząsnąć, żeby się dobrze wymieszało. Nalewka nie straciła przez to na walorach smakowych.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz