sobota, 22 listopada 2014

Pomysł na deser


Tym razem nie przepis, a pomysł :-) Bo trudno nazwać coś przepisem skoro można ten deser zrobić na kilkanaście różnych sposobów. Ja chciałam zaproponować wykorzystanie foremek do lodów i czekoladek. Można w nich przygotować różne kształty galaretek w przeróżnych kolorach. W moim przypadku jest to jedynie zielony i czerwony, ale to też między innymi dlatego, że deser robiłam tylko do czterech osób, a przy wykorzystaniu trzech, czterech kolorów wyszłoby mi strasznie dużo galaretki :-)

Porcja dla 4 osób.

SKŁADNIKI
  • 2 opakowania galaretki (w odmiennych kolorach)
  • 400-500 ml śmietany 30%
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 2 opakowania śmietan-fix
  • łyżeczka cukru


Galaretkę najlepiej zrobić już dzień wcześniej. Będziemy mieli wtedy pewność, że dobrze stężeje i bez problemu wyciągniemy ją z foremek.

Do zrobienia galaretek należy wykorzystać znacznie mniej wody niż pisze na opakowaniu (u mnie pisało 500 ml, a dałam 300 ml). Gotową galaretkę wlać do foremek, trochę nalać też na dno pucharka. Zostawić do ochłodnięcia i włożyć do lodówki do momentu, aż stężeje. Żeby bez problemu wyciągnąć galaretkę z foremek warto włożyć ją jeszcze na godzinę do zamrażalnika.
Śmietanę wlać do miski i ubijać na wysokich obrotach miksera, dodać cukier i cukier waniliowy, a pod koniec ubijania śmietan-fix (śmietana zachowa dzięki temu taki kształt, jaki mu nadamy).
W pucharkach najpierw ułożyć kilka galaretek, później trochę śmietany i znowu galaretki. Resztę śmietany wycisnąć tak, żeby niektóre galaretki były widoczne. Śmietanę można również udekorować startą czekoladą (wedle uznania). Deser schłodzić w lodówce.






No i tradycyjnie kilka zdjęć zrobionych w trakcie przygotowywania deseru ;-)

Dno pucharków zalane galaretką.
Napełnianie foremek galaretką.
Napełnianie pucharków stężałą już i wyciągniętą z foremek galaretką.
Ostatni etap: schłodzenie deseru w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz