sobota, 31 maja 2014

Słońce przede wszystkim

Byłam już w różnych miejscach na świecie, ale najbardziej uwielbiam odwiedzać właśnie ciepłe kraje. Dlaczego? Dlatego, że w samych podróżach kocham nie tylko przygodę i zwiedzanie, ale również cenię sobie wypoczynek. Cudownie jest popływać sobie i poleżeć podziwiając widoki.
Turcja, Kusadasi
Nigdy nie mam też problemu z pakowaniem się, bo wiem, że pogoda dopisze ;) A z wyjazdami do krajów z klimatem umiarkowanym różnie bywa. Jak byłam w Pradze, to wydawało mi się, że zabrałam wszystko, co potrzebne. Nie mogłam bardziej się mylić. Z początku pogoda dopisywała, ale po paru dniach nastąpiło załamanie, ogromne ulewy, wiatry i dokuczliwe zimno. Zmokły mi wszystkie pary spodni, a do tego było tak chłodno, że ubierałam dwa swetry i na to letnią kurtkę, bo inaczej się nie dało. Nie mówię, że z tego powodu Praga podobała mi się mniej. Nic podobnego, nadal uważam, że jest przepiękna. Ale przez to, że jechaliśmy pociągiem musiałam zdecydować, co dokładnie ze sobą zabiorę, bo mieliśmy trochę drogi do przebycia z walizkami piechotą. Dzisiaj wspominamy to z mężem ze śmiechem.

Egipt, Taba
Piszę, że wolę ciepłe kraje, ale pojawia się tutaj więcej czynników. Moim żywiołem jest woda, więc jak już jadę tam gdzie ciepło, to dbam również o to, żeby mieć dostęp do morza. Niekoniecznie zależy mi żeby plaża była oddalona o parę kroków. Na Krecie mieliśmy w miarę blisko do kamienistej plaży, ale przemierzaliśmy z mężem znacznie dłuższy dystans, żeby dotrzeć do  piaszczystej. Cóż w Egipcie mieliśmy plażę prywatną, należącą do hotelu, więc było blisko. Ale odniosłam takie wrażenie, że tam inaczej się nie da, bo publiczne wyglądały okropnie (zaśmiecone, zaniedbane). Co innego dzikie. Są co prawda kamieniste, bo do przyhotelowych najczęściej piasek jest przywożony, ale nie odbiera im to tego niezwykłego uroku. Miałam blisko do takiej dzikiej plaży w Safadze (Egipt).

Mały krab (Egipt, Taba)
Uwielbiam morze nie tylko z powodu tego, że można w nim pływać, snurfować, nurkować, ale też przez to, że czuję się zawsze zdrowsza po takich morskich kąpielach.


Kreta, Ammoudara
Turcja, Kusadasi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz