poniedziałek, 31 sierpnia 2020

Mini pizze na cieście francuskim


Mini pizze na cieście francuskim z pomidorami, parówkami, mozzarellą i ziołami, to świetna przekąska nie tylko dla gości, ale również dla rodziny. U mnie sprawdziła się jako przekąska pomiędzy posiłkami, bo takie mini pizze są smaczne nie tylko na gorąco, ale również na zimno. W związku z tym, że mam na ogródku świeże oregano, to własnie takie wykorzystałam, ale możecie je z powodzeniem zastąpić suszonym.



SKŁADNIKI

  • 2 opakowania ciasta francuskiego
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • 6 parówek
  • 2 duże pomidory
  • 1 kulka mozzarelli w zalewie
  • zioła prowansalskie, oregano


WYKONANIE

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200°C, blaszki z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Oba ciasta francuskie rozwinąć, posmarować koncentratem pomidorowym, posypać ziołami prowansalskimi i oregano. Następnie ciasto podzielić na średniej wielkości prostokąty. 

Pomidory umyć, osuszyć i pokroić w cienkie plasterki. Parówki przekroić wzdłuż na pół, następnie każdą połówkę podzielić na trzy części i ponacinać z jednej strony wzdłuż brzegu. Mozzarellę odsączyć z zalewy. Na każdy kawałek ciasta francuskiego nałożyć najpierw plaster pomidora, później dwa kawałki parówki i na koniec rozdrobnioną mozzarellę. Tak przygotowane kawałki ciasta przełożyć w niewielkich odstępach na blaszki, posypać ziołami i włożyć do piekarnika (ja każdą blaszkę piekłam pojedynczo). Piec około 20 minut, aż ciasto ładnie wyrośnie, a pizze się dobrze upieczą. Podawać na ciepło lub na zimno.






1 komentarz:

  1. Wyśmienite! <3
    Podoba mi się taka mini wersja pizzy, a Twoja prezentacja jeszcze bardziej zachęca do jedzenia!
    Koniecznie muszę takie przygotować :D
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń