niedziela, 3 maja 2020

Wytrawne trufle z burakiem


Wytrawne trufle z burakiem, to zdrowa i pyszna przekąska. Tak przygotowane są niesamowitą ozdobą na stole i zapewne zaskoczą domowników i gości. Trufle można podawać jako osobną przekąskę lub z pieczywem. Świetnie będą pasować do grzanek. Mój mąż posmarował sobie truflą chleb na śniadanie. Możliwości jest więc wiele. Ich wykonanie jest za to bardzo proste. 

Dlaczego do przygotowania trufli wybrałam buraka? Bo chciałam nadać im naszego lokalnego charakteru, a burak niezmiennie kojarzy mi się z Polską i lokalnością. Kiedy myślimy o truflach, to od razu wyobrażamy sobie coś słodkiego, np. belgijskie trufle czekoladowe. Chciałam wyjść poza te ramy i przygotować coś znanego, a równocześnie całkiem nowego. Miałam już okazję przygotowywać z sera typu włoskiego słodkie trufle czekoladowe obtoczone w orzechach, więc wiedziałam, że ser ten nada się idealnie. Jak się okazało burak był dobrym wyborem, bo nadał moim truflą przepiękny różowy kolor. Dzięki temu udało mi się wyczarować piękne, małe cudeńka. Tak bardzo mi się podobały, że aż szkoda mi było ich zjeść ;-) Zapewne znacie to wrażenie, jak dostajecie potrawę pięknie podaną. Zapewne jej piękno uwieczniliście zdjęciem z telefonu Ja mój zachwyt też uwieczniłam swoją kolekcją zdjęć :-) 



SKŁADNIKI



WYKONANIE

Burak obrać, przekroić na pół, przełożyć do garnka i zalać wodą. Gotować na średnim ogniu do miękkości, po czym odcedzić z wody i zostawić do ostudzenia. Do miski przełożyć ser typu włoskiego, dodać posiekaną 1/2 pęczka natki pietruszki, burak pokrojony w drobną kostkę, przyprawę Vegeta Natur z koperkiem, suszony tymianek, nieco świeżo mielonego pieprzu kolorowego i na początek łyżeczkę przyprawy Vegeta Natur do greckiej sałatki. Całość zagnieść dłońmi i w razie potrzeby doprawić. Miskę przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na całą noc.

Orzechy włoskie drobno posiekać nożem. Żurawinę pokroić na mniejsze kawałki. Pozostałą natkę pietruszki posiekać. Wszystkie składniki umieścić w miseczce i wymieszać. Z sera lepić kulki wielkości orzecha włoskiego. Każdą obtoczyć w panierce z orzechów, żurawiny i natki pietruszki. Gotowe trufle podawać w miseczkach lub na talerzu. Przechowywać w lodówce.

Uwagi: Trufle będą najlepiej smakować z grzankami. Bardzo ważne jest dobre doprawienie sera z burakami, bo od nich zależy cały smak trufli.







Zdjęcia z przygotowywania wytrawnych trufli z burakiem.


Przygotowywanie składników do trufli.
Zagniatanie sera typu włoskiego z burakiem, natką pietruszki i przyprawami.
Aby trufle były smaczne należy je dobrze doprawić.
"Panierką" dla trufli są posiekane orzechy włoskie, żurawina i natka pietruszki.







#durszlakXvegetanatur #vegetanatur #inspirowanenatura



4 komentarze:

  1. Wygląda to wspaniale, jestem bardzo ciekawa, jak by mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Możliwości z nadzieniem jest wiele, więc na pewno z czymś by Pani smakowało :-)

      Usuń
  2. wyglądają fenomenalnie, może nawet dzieci się skuszą :-)

    OdpowiedzUsuń