poniedziałek, 26 listopada 2018

Sałatka śledziowa z buraczkami


Sałatka śledziowa z buraczkami jest nie tylko pyszna, ale też ładnie się prezentuje dzięki swojemu różowemu kolorowi. Ważne w jej przygotowaniu jest to, aby odstała co najmniej przez noc. Dzięki temu smaki się idealnie połączą. Myślę, że taka sałatka, to idealna propozycja na świąteczny stół.
Z sałatką śledziową wiąże się też pewna historia. Jak pracowałam jeszcze w innym mieście (zanim zmieniłam pracę), to często kupowałam na drugie śniadanie sałatki śledziowe w niewielkim sklepie rybnym "Krewetka". Tak już mam, że jak coś mi bardzo smakuje, to prędzej lub później tworzę swój własny przepis. I tak było też tym razem. Bardzo lubiłam sałatkę śledziową z burakami, z tym, że wydawała mi się nieco zbyt ostra (za dużo octu). Ostatnio zabrałam się za jej odtworzenie w domu i wyszła dokładnie taka, jak sobie zaplanowałam. Polecam, bo jest pyszna.



SKŁADNIKI

  • 1 duży słoik śledzi w zalewie octowej
  • 1 duży słoik buraczków wiórki
  • 1 duży słoik ogórków konserwowych
  • 1 średnia czerwona cebula
  • 3 łyżki majonezu
  • sól, pieprz biały

WYKONANIE

Śledzie odsączyć z zalewy, pokroić w niewielką kostkę i przełożyć do miski. Dodać dobrze odsączone wiórki buraków, ogórki konserwowe pokrojone w kostkę, obraną i posiekaną w małe piórka cebulę. Następnie dodać dwie łyżki majonezu, wymieszać i doprawić solą i pieprzem. Jeżeli sałatka jest zbyt mało wilgotna, to dodać jeszcze łyżkę majonezu. Tak przygotowaną sałatkę rybną przykryć folią spożywczą i włożyć na całą noc do lodówki (smaki muszą się dobrze przegryźć). Podawać z dowolnym pieczywem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz